Nápověda k modulům ANT CMS

Google nákupy (Google Merchant)

Co jsou to Google nákupy a co vám přinesou?

Google nákupy jsou jedinečný nástroj, který může zobrazit produkty z vašeho e-shopu přímo ve výsledcích vyhledávání Google. Jedná se sice o placenou pozici, obecně však patří mezi nejúčinnější prodejní kanály. Zobrazení produktové reklamy přímo ve výsledcích vyhledávání, tedy spojené s nějakým klíčovým slovem, osloví uživatele přímo.

Google nákupy

ANT CMS obsahuje v základu řešení, v podobě XML feedu, které potřebujete pro využití tohoto prodejního nástroje.

Google nákupy vyžadují pro zpracování objednávek na e-shopu zapnutý zabezpečený HTTPS certifikát pro přenos dat. V ANT studio zapínáme HTTPS automaticky jako standard ke každému novému e-shopu

Jak začít s Google nákupy?

Nastavení inzerce pomocí Google Nákupy znamená zaregistrovat se ve službách Google nákupy a Google Ads (dříve Google AdWords), ověřit účet a nahrát odkaz pro XML feed produktů.

 

Jak si založit účet v Google Ads? Aktuální nápověda přímo od Google:

https://support.google.com/google-ads/answer/6366720?hl=cs

 

Vytvoření účtu pro Google nákupy (Google Merchant Center):

https://support.google.com/merchants/answer/188924?hl=cs

 

Ověření zaregistrovaného e-shopu:

https://support.google.com/merchants/answer/176793?hl=cs

 

Do nového účtu na Google Merchant nahrajte XML feed s produkty. Nápověda:

https://support.google.com/merchants/answer/160567?hl=cs&ref_topic=3163841

 

Potřebujete pomoci s nastavením účtů nebo kampaní? Oslovte Mravence na online!

Co je to XML feed pro Google nákupy a kde ho najdu?

XML feed je automaticky generovaný soubor, který obsahuje podrobné informace o produktech na vašem e-shopu. Obsahuje speciální značky, které označují typ informace tak, aby je Google mohl automaticky zpracovat. V ANT CMS jsou tyto feedy tvořeny automaticky.

Odkaz na feedy najdete na nástěnce v Administraci ANT CMS:

 

XML feed pro Google nákupy

Na tomto místě naleznete také feedy pro Zbozi.cz a Heureka.cz

Pokud produkty skryjete nebo nejsou skladem, systém automaticky tyto produkty přestane zařazovat do vygenerovaného feedu - to znamená, že se nebudou zobrazovat ani ve zbožových porovnávačích.
XML feed pro Google nákupy odpovídá Specifikaci produktových dat Google: https://support.google.com/merchants/answer/7052112?hl=cs

Úprava položek ve feedu a párování kategorií

Standardně je možné upravovat názvy produktů, parametry a hodnoty a popisky produktů pro zbožové porovnávače. Tyto obsahové úpravy jsou v mnoha případech nezbytné pro zlepšení výkonu produktových kampaní na jednotlivých zbožových porovnávačích. 

Přejděte do Administrace -> E-shop -> vyberte libovolný produkt a přejděte do editace produktu tlačítkem “Upravit”:

Úprava položek ve feedu

V editačním okně produktu přejděte na záložku Zbožové porovnávače:

Zbožové porovnávače

V horní části je možné pro všechny zbožové porovnávače produkt vypnout či nastavit individuální popisek. Níže je možné editovat produkt pro každý porovnávač zvlášť, tedy upravit Nadpis či produkt nezahrnout do feedu. Zároveň je zde možné produkt zařadit do kategorie daného zbožového porovnávače.

Pro Google Nákupy je možné také upravit parametry produktu.

Pro upravení parametrů přejděte do Administrace -> Nastavení konfigurovatelných parametrů e-shopu a klikněte na tlačítko Upravit u parametru, kde potřebujete editovat nastavení:
 

U parametrů je možné v rámci zbožových porovnávačů editovat Název parametru:

Nápověda pro Google Nákupy

Do zadaného tagu (značky) bude vypisována hodnota parametru v exportu do Google Nákupů. Pokud nebude nic vyplněno, parametr se nebude exportovat. Tag bude automaticky zadán v požadovaném formátu. Více informací o parametrech exportovaných na Google Nákupy najdete v oficiální specifikaci.

 

Párování kategorií pro Google Nákupy

Google Nákupy využívají vlastní strukturu kategorií, která nemusí být vždy totožná se strukturou vašeho e-shopu. Pokud se na Google Nákupy odešlou kategorie, které neodpovídají kategoriím u Google Nákupů, nedojde ke správném zařazení produktů.

Google Nákupy standardně takové produkty nezobrazí v kategoriích, ale zobrazí takové produkty až na konci za katalogovými výsledky. To může znamenat, že se o nich potenciální zákazníci nedozví.

Proto je dobře vytvořená struktura i správné párování kategorií naprosto klíčové pro maximalizaci výkonu na Google Nákupech. 

Pro urychlení práce jsme v ANT CMS připravili jednoduchý nástroj, který vám nabídne kategorie, jež Google Nákupy používají.

Pro napárování kategorií jděte do Administrace -> E-shop a jděte do vybrané kategorie, kterou je třeba upravit. Zde se přesuňte do editace kategorie pomocí tlačítka “Upravit kategorii”.

V editaci kategorie přejděte na záložku Zbožové porovnávače:

Z levé části můžete vybrat Google Nákupy kategorie, které jsou vždy aktuální. Pokud kategorie ponecháte nenapárované, do XML feedu se přenese hodnota zadaná u nadřazené kategorie.

Priority jsou následující: Hodnota u produktu - hodnota u kategorie - hodnota u nadřazené kategorie.

Na této stránce je možné obdobným způsobem párovat kategorie také pro Zbozi.cz a Heureka.cz.

Další nápovědu poskytuje přímo Google:
https://support.google.com/merchants/answer/6324436?hl=cs
 

Změny nejsou vidět na Google Nákupech ihned. Po napárovování vyčkejte několik hodin, než se změny propíší do XML feedu. Náš systém aktualizuje feed v noci, tedy 1x denně, Google Nákupy feed aktualizují také 1x denně. Pokud uděláte nějakou aktualizaci a potřebujete, aby se změny propsaly rychleji, je možné zavolat aktualizaci feedu ručně.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů