Nápověda k modulům ANT CMS

Seznam.cz služby

Jaké existují služby od Seznam.cz a co vám přinesou?

Díky propracovaným nástrojům, které Seznam.cz vyvíjí, je možné zobrazit produkty nebo grafickou reklamu v obsahové síti Sklik.cz (tzv. Retargeting), inzerovat produkty z vašeho e-shopu ve srovnávači zboží Zbozi.cz a zakoupit horní pozice ve výsledcích vyhledávání. Tyto marketingové možnosti patří k nejsilnějším kanálům, které můžete k propagaci svých produktů použít. 

Vás, jako provozovatele e-shopu bude zajímat Sklik.cz pro nastavení a vyhodnocování kampaní jak ve výsledcích vyhledávání tak i v obsahové síti a možnost inzerovat své produkty v porovnávači zboží Zbozi.cz. Zbozi.cz je funkčně podobné Heureka.cz

Obrázek: Zobrazení reklamy v obsahové síti (retargeting) - vpravo.

 

Nastavení měření Retargeting v ANT e-shopu

Podobně jako Google nabízí Remarketing, je Retargeting označení uživatele na e-shopu, aby mu následně Sklik ve své obsahové síti zobrazoval produkty, které si na vašem e-shopu prohlížel. Jedná se tedy o velice přesné cílení relevantní reklamy pro konkrétního uživatele.

Aby Retargeting správně fungoval, je nutné do e-shopu správně vložit měřicí kód, díky kterému bude Sklik získávat data o uživatelích. Abyste mohli Retargeting plně využívat, je nutné se na Sklik.cz (respektive Seznam.cz) zaregistrovat.

 

Zeptejte se našich mravenců na online na správné nastavení retargetingových a remarketingových kampaní.

Ve chvíli, kdy se na Sklik.cz zaregistrujete a získáte kód, můžete jej pohodlně vložit do vašeho e-shopu:
Přejděte do Administrace -> Nastavení -> Zbožové porovnávače -> záložka Zbozi.cz:

 

Další nápovědu k Retargetingu od Sklik.cz najdete zde: https://napoveda.sklik.cz/typy-cileni/retargeting/

 

Pomůžeme vám i s nastavením a vyladění firemního zápisu na firmy.cz a mapy.cz

Měření konverzí Sklik.cz a Zbozi.cz v ANT CMS

Pokud budete využívat služeb Sklik.cz nebo Zbozi.cz, budete potřebovat sledovat návratnost investic do placených pozic. Právě pro toto jednoduché vyhodnocování je nutné nastavit Měření konverzí. 

Pro správné nastavení je nutné se ve zmíněných portálech zaregistrovat, respektive tam zaregistrovat váš obchod. Zaregistrováním získáte ID svého účtu. Nyní není nic snazšího, než toto ID vložit do nastavení ve vašem e-shopu:

Přejděte do Administrace -> Nastavení -> Zbožové porovnávače -> záložka Zbozi.cz a níže se nacházejí pole pro vložení ID účtu a následné uložení:

Portály Zbozi.cz a Sklik.cz se o zapnutém měření konverzí “dozví” až při další objednávce, tedy po první objednávce, která přijde od doby vložení tohoto klíče do ANT CMS.
 

Párování kategorií v ANT CMS

Zbozi.cz využívá vlastní strukturu kategorií, která nemusí být vždy totožná se strukturou vašeho e-shopu. Pokud se do xml feedu dostanou kategorie, které neodpovídají kategoriím Zbozi.cz je možné, že je Zbozi.cz špatně zařadí nebo je nezobrazí vůbec, což vede k tomu, že se o nich potenciální zákazníci nemusí dozvědět.

Proto je dobře vytvořená struktura i správná párování kategorií naprosto klíčové pro vytěžení maximálního potenciálu ze Zbozi.cz.
 

Jak správně napárovat Zbozi.cz Kategorie v ANT CMS?

S ANT CMS jste však dobře vybaveni a i když struktura vašeho e-shopu neodpovídá přesně kategoriím na Zbozi.cz, dá se s tím lecos dělat.

Pro nastavení kategorií jděte do Administrace -> E-shop a jděte do vybrané kategorie, kterou je třeba upravit. Zde se přesuňte do editace kategorie pomocí tlačítka “Upravit kategorii”.

V editaci kategorie přejděte na záložku Zbožové porovnávače, upřestřed je pak možné párovat kategorie pro Zbozi.cz:

Na této stránce je možné obdobným způsobem párovat kategorie také pro Heureka.cz a Google Nákupy.

Jak párovat produkty na Zbozi.cz

Podobně jako na Heurece i na zbozi.cz jsou produkty řazené do produktových kategorií a také zde platí určitá pravidla pro XML feed (http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/specifikace-xml-pro-obchody/specifikace-xml-feedu/). 

Produkty je možné ručně párovat pomocí párovacího nástroje. Podmínky pro napárování / vytvoření nové produktové karty je možné dohledat v nápovědě https://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/napoveda-pro-internetove-obchody/parovani-polozek/.

Další nápovědu poskytuje přímo Zbozi.cz: 
https://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/specifikace-xml-pro-obchody/nejcastejsi-dotazy-ohledne-parovani-nabidek-faq/
 

Změny nejsou vidět na Zbozi.cz ihned. Po napárovování vyčkejte několik hodin, než se změny propíší do XML feedu.

Co je to Zbozi.cz XML feed produktů a kde ho najdu?

XML feed je automaticky generovaný soubor, který obsahuje podrobné informace o produktech na vašem e-shopu. Obsahuje speciální XML tagy, které označují typ informace. V ANT CMS jsou tyto feedy tvořeny automaticky.

Odkaz na feedy najdete na nástěnce v Administraci ANT CMS:

Na tomto místě naleznete také feedy pro Heureka.cz a Google Nákupy.

Pokud produkty skryjete nebo nejsou skladem, systém automaticky tyto produkty přestane zařazovat do vygenerovaného feedu - to znamená, že se nebudou zobrazovat ani ve zbožových porovnávačích.

XML feed pro Heureka.cz odpovídá Specifikaci XML souboru Heureka: https://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/specifikace-xml-pro-obchody/specifikace-xml-feedu/

Úprava položek ve feedu a párování kategorií

Standardně je možné upravovat názvy produktů, parametry a hodnoty a popisky produktů pro zbožové porovnávače. Tyto obsahové úpravy jsou v mnoha případech nezbytné pro zlepšení výkonu produktových kampaní na jednotlivých zbožových porovnávačích. 

Přejděte do Administrace -> E-shop -> vyberte nějaký produkt a přejděte do editace produktu tlačítkem “Upravit”:

 

V editačním okně produktu přejděte na záložku Zbožové porovnávače:

 

V horní části je možné pro všechny zbožové porovnávače produkt vypnout či nastavit individuální popisek.

Níže je možné editovat produkt pro každý porovnávač zvlášť, tedy upravit Nadpis či produkt nezahrnout do feedu. Zároveň je zde možné produkt zařadit do kategorie daného zbožového porovnávače, tedy produkt takzvaně napárovat.

Pro Zbozi.cz je možné také upravit parametry produktu. Pro upravení parametrů přejděte do Administrace -> Nastavení konfigurovatelných parametrů e-shopu a klikněte na tlačítko Upravit u parametru, kde potřebujete editovat nastavení:
 

 

U parametrů je možné v rámci zbožových porovnávačů editovat Název parametru:

 

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů