Co jsou to slevové kupóny a co přinesou provozovateli e-shopu?
Slevový kupón je jedinečný marketingový nástroj, jehož užití vede k získání nových klientů a zvýšení obratů e-shopů. Nejčastěji kupony bývají použité jako součást cílených marketingových kampaní zaměřených na přivedení nových zákazníků, nebo jako motivace k opakovanému nákupu.
Standardní slevové kupóny mají tyto parametry
- Omezte platnost do zvoleného data.
- Rozhodněte, zda bude slevový kupón opakovatelný nebo pouze jednorázový.
- Vyberte druh uživatele, který jej může uplatnit (například B2B (velkoobchodník), kdokoliv).
- Určete výši slevy.
- Jak bude sleva zadaná? V korunách (Kč) nebo v procentech (%).
- Omezte slevový kupón na kategorii produktů nebo výrobce.
- Nastavte minimální hodnotu nákupu.
Naše řešení umožňuje jednoduchou správu unikátních slevových kupónů přes import a export CSV tabulky. Můžete tak jednoduše vytvořit 10 nebo 50 000 kupónů poměrně snadno. Jednotlivé kupóny je možné aktivovat a deaktivovat v přehledné tabulce.
Individuální rozšíření
Uvádíme možnosti automatizace v procesu slevových kupónů. Každý e-shop volí jinou marketingovou strategii a proto můžeme nastavit systém na míru dle požadavků.
Automatické zasílání slevových kupónů po dokončení objednávky
Po dokončení objednávky je možné zákazníkovi odeslat slevu (hodnotovou/procentuální) na další nákup. Doporučujeme stanovit výši objednávky pro kterou lze slevový kupón uplatnit. Zaslání slevového kupónu zákazníkovi je možné také provést až po určité době např. X dní po dokončení/úhradě objednávky.
Bonusový systém pro nové zákazníky
Pokud navštíví e-shop nový uživatel, který na stránkách nebyl, vyskočí mu pop-up okno. Pro první nákup získejte 100 Kč slevu, uživatel vloží e-mail a následně se mu zašle slevový kupon do mailu. Vy zároveň získáváte e-mailovou adresu pro možnost práce pomocí e-mailového zpravodaje
Individuální rozšíření jsou navázána na další součásti systému. Pro upřesnění ceny a termínu prosím kontaktujte našeho konzultanta.
Slevu nedáváte zadarmo, vyplatí se vám
Obchodujete totiž s vyššími obraty. Pomocí poukázek na slevu můžete lákat do e-shopu zcela nové zákazníky, motivovat klienty k opakovanému nákupu apod. Vždy je důležité spočítat náklady v případě použití kuponu, ale podle našich zkušeností je většinou přivedení nového zákazníka pomocí slevového kuponu vždy levnější než jiné marketingové nástroje.
Dejte vědět zákazníkům o slevách
Slevové kupóny vašeho e-shopu můžete zveřejňovat na
- e-shopu
- na webech svých partnerů
- zasílat je zákazníkům e-mailem
- publikovat je v tisku
- distribuovat do schránek
- rozdávat klientům spolu s doručením objednávky jako kartičky
Kupónové weby, které zveřejňují seznamy aktuálních slevových kupónů dle různých odvětví, jsou mezi zákazníky populární a mnoho nakupujících v nich slevy hledá. Některé kupónové weby zveřejňují kupóny dokonce zcela zdarma, např. portál eKupony.cz.
Jak správně nastavit slevový kupón v ANT CMS?
KROK 1:
Přihlásíme se do administrace a v horním menu vybereme Rozšiřující Moduly -> Slevové kupóny:
KROK 2:
Dostali jsme se na stránku Slevové kupóny. Zde si založíme novou podkategorii kliknutím na tlačítko Nová podkategorie.
Zde si novou podkategorii pojmenujeme (například já jsem ji pojmenoval “Sleva200kč”, protože v ní budou kupóny na 200 Kč slevu). V jedné kategorii můžete mít přes nekonečno kupónů.
Po vyplnění názvu kategorie (v našem případě Sleva200kč) klikneme na tlačítko Uložit. Po úspěšném uložení klikneme v drobečkové navigaci na název kategorie (v tomto případě Sleva200kč), abychom se dostali do nové kategorie.
Prázdná kategorie nyní vypadá takto:
KROK 3:
Nyní je třeba vytvořit .CSV tabulku oddělenou středníkem, která bude obsahovat následující sloupce:
TIP: Pro vygenerování náhodného řetězce znaků můžete použít náš generátor.
- Kód - musí být unikátní a platí, že čím kratší bude tím líp. (např. ANT10) - jedná se o kód, který pak uživatel uplatní v nákupním košíku
- Hodnota - hodnotu udáváme ve formátech [x.x/y,y/z]. (např. 150, 5,25, 5.5)
- Jednotka - jednotka může být různá [CZK/Kč/Kc/EUR/€/%]. (Pokud necháte políčko prázdné dosadí je výchozí jednotka “Kč”)
- Aktivní - zde máme na výběr [0/1] je to implicitní hodnota. (1 = aktivní)
- Datum platnosti - udáváme ve formátu [DD.MM.RRRR HH:MM:SS nebo RRRR-MM-DD HH:MM:SS]. (Pokud necháme políčko prázdné kupón bude mít neomezenou platnost)
- Opakovatelnost - opět máme na výběr mezi [0/1]. (0 = neopakovatelný)
- Minimální útrata - nastavíme, kolik musí zákazník utratit, aby mohl slevu využít, nastavujeme ve formátu [x.x/y,y/z].
- Úroveň použití - Úroveň, pro kterou je možné kupón uplatnit. Možné úrovně = “všechny”, “b2b” - jen pro VO (velkoobchodníky), “b2c” - jen pro MO (maloobchodníky). lze zadávat takhle [všechny/all/vše/b2b/b2c/vo/mo].
- Omezení kategorií - ID kategorií produktů oddělené čárkou, pro které je možné kupón využít (exkluzivní - pokud je tento údaj definován, kupón platí pouze pro zboží v dané kategorii/kategoriích. V případě, že údaj není definován, kupón platí pro produkty ze všech kategorií)
Zde si vytvoříme soubor a postupně do jednoho řádku (1 řádek = 1 kupón) začneme plnit to, co jsme si popsali předchvilkou. Výsledek bude vypadat nějak takto:
Pojďme si to ještě jednou rozebrat.
- do A1 jsem napsal Kód (ANT10)
- do B1 jsem napsal Hodnotu (1000)
- do C1 jsem napsal Jednotku (CZK)
- do D1 jsem napsal Aktivní (1 = aktivní)
- do E1 jsem napsal Datum platnosti (ve formátu DD.MM.RRRR HH:MM:SS)
- do F1 jsem napsal Opakovatelnost (zadal jsem 1, protože chci aby byl kupón opakovatelný)
- do G1 jsem napsal Minimální útratu (2500)
- do H1 jsem napsal Úroveň použití (all - pro všechny)
- do I1 bych měl napsat Omezení kategorií, ale já chci, aby kupón žádné omezení neměl. Nechám tedy buňku prázdnou.
Takhle bychom mohli pokračovat a vytvořit 50, 100, 600 nebo 2000 kupónů. Ale já nastavím nyní pouze jeden. Dobře, nyní uložíme soubor ve formátu .CSV (oddělné středníkem)!
KROK 4:
Nyní se přesuneme zpátky do administrace, přes tlačítko Vybrat soubor najdete
Pro vložení souboru klikneme na tlačítko Importovat .CSV. Úspěšně nahraný slevový kupón:
Kupón je nahrán. Nyní, když je platný, je zelený. Když jej uživatel použije (a pokud je neopakovatelný), obarví se na červeno. Zároveň jej můžete deaktivovat ručně. Také si lze k němu dopsat nějakou poznámku, například číslo objednávky.
Uživatel následně jednoduše uplatní slevový kupón v nákupním košíku:
Videonávod - Slevové kupóny
Video obsahuje
00:00 - Vytvoření nové kategorie slevových kuponů a jejich import
01:00 - Aktivace / deaktivace jednotlivých slevových kuponů, nastavení platnosti