Nápověda k modulům ANT CMS

Slevové kupóny

Co jsou to slevové kupóny a co přinesou provozovateli e-shopu?

Slevový kupón je jedinečný marketingový nástroj, jehož užití vede k získání nových klientů a zvýšení obratů e-shopů. Nejčastěji kupony bývají použité jako součást cílených marketingových kampaní zaměřených na přivedení nových zákazníků, nebo jako motivace k opakovanému nákupu.

Standardní slevové kupóny mají tyto parametry

  1. Omezte platnost do zvoleného data.
  2. Rozhodněte, zda bude slevový kupón opakovatelný nebo pouze jednorázový.
  3. Vyberte druh uživatele, který jej může uplatnit (například B2B (velkoobchodník), kdokoliv).
  4. Určete výši slevy.
  5. Jak bude sleva zadaná? V korunách (Kč) nebo v procentech (%).
  6. Omezte slevový kupón na kategorii produktů nebo výrobce.
  7. Nastavte minimální hodnotu nákupu.

Naše řešení umožňuje jednoduchou správu unikátních slevových kupónů přes import a export CSV tabulky. Můžete tak jednoduše vytvořit 10 nebo 50 000 kupónů poměrně snadno. Jednotlivé kupóny je možné aktivovat a deaktivovat v přehledné tabulce.

Slevu nedáváte zadarmo, vyplatí se vám

Obchodujete totiž s vyššími obraty. Pomocí poukázek na slevu můžete lákat do e-shopu zcela nové zákazníky, motivovat klienty k opakovanému nákupu apod. Vždy je důležité spočítat náklady v případě použití kuponu, ale podle našich zkušeností je většinou přivedení nového zákazníka pomocí slevového kuponu vždy levnější než jiné marketingové nástroje.

Dejte vědět zákazníkům o slevách

Slevové kupóny vašeho e-shopu můžete zveřejňovat na

  1. e-shopu
  2. na webech svých partnerů
  3. zasílat je zákazníkům e-mailem
  4. publikovat je v tisku
  5. distribuovat do schránek
  6. rozdávat klientům spolu s doručením objednávky jako kartičky

Kupónové weby, které zveřejňují seznamy aktuálních slevových kupónů dle různých odvětví, jsou mezi zákazníky populární a mnoho nakupujících v nich slevy hledá. Některé kupónové weby zveřejňují kupóny dokonce zcela zdarma, např. portál eKupony.cz.

Jak správně nastavit slevový kupón v ANT CMS?

 

Videonávod

 

KROK 1:

 

Přihlásíme se do administrace a v horním menu vybereme Rozšiřující Moduly -> Slevové kupóny:

 

KROK 2:

 

Dostali jsme se na stránku Slevové kupóny. Zde si založíme novou podkategorii kliknutím na tlačítko Nová podkategorie.

 

Zde si novou podkategorii pojmenujeme (například já jsem ji pojmenoval “Sleva200kč”, protože v ní budou kupóny na 200 Kč slevu). V jedné kategorii můžete mít přes nekonečno kupónů.

 

Po vyplnění názvu kategorie (v našem případě Sleva200kč) klikneme na tlačítko Uložit. Po úspěšném uložení klikneme v drobečkové navigaci na název kategorie (v tomto případě Sleva200kč), abychom se dostali do nové kategorie.

 

Prázdná kategorie nyní vypadá takto:

 

KROK 3:

 

Nyní je třeba vytvořit .CSV tabulku oddělenou středníkem, která bude obsahovat následující sloupce:

TIP: Pro vygenerování náhodného řetězce znaků můžete použít náš generátor.

  • Kód - musí být unikátní a platí, že čím kratší bude tím líp. (např. ANT10) - jedná se o kód, který pak uživatel uplatní v nákupním košíku
  • Hodnota - hodnotu udáváme ve formátech [x.x/y,y/z]. (např. 150, 5,25, 5.5)
  • Jednotka - jednotka může být různá [CZK/Kč/Kc/EUR/€/%]. (Pokud necháte políčko prázdné dosadí je výchozí jednotka “Kč”)
  • Aktivní - zde máme na výběr [0/1] je to implicitní hodnota. (1 = aktivní)
  • Datum platnosti - udáváme ve formátu [DD.MM.RRRR HH:MM:SS nebo RRRR-MM-DD HH:MM:SS]. (Pokud necháme políčko prázdné kupón bude mít neomezenou platnost)
  • Opakovatelnost - opět máme na výběr mezi [0/1]. (0 = neopakovatelný)
  • Minimální útrata - nastavíme, kolik musí zákazník utratit, aby mohl slevu využít, nastavujeme ve formátu [x.x/y,y/z].
  • Úroveň použití - Úroveň, pro kterou je možné kupón uplatnit. Možné úrovně = “všechny”, “b2b” - jen pro VO (velkoobchodníky), “b2c” - jen pro MO (maloobchodníky). lze zadávat takhle [všechny/all/vše/b2b/b2c/vo/mo].
  • Omezení kategorií - ID kategorií produktů oddělené čárkou, pro které je možné kupón využít (exkluzivní - pokud je tento údaj definován, kupón platí pouze pro zboží v dané kategorii/kategoriích. V případě, že údaj není definován, kupón platí pro produkty ze všech kategorií)

 

Vzorový CSV import soubor

 

Zde si vytvoříme soubor a postupně do jednoho řádku (1 řádek = 1 kupón) začneme plnit to, co jsme si popsali předchvilkou. Výsledek bude vypadat nějak takto:

Pojďme si to ještě jednou rozebrat.

  • do A1 jsem napsal Kód (ANT10)
  • do B1 jsem napsal Hodnotu (1000)
  • do C1 jsem napsal Jednotku (CZK)
  • do D1 jsem napsal Aktivní (1 = aktivní)
  • do E1 jsem napsal Datum platnosti (ve formátu DD.MM.RRRR HH:MM:SS)
  • do F1 jsem napsal Opakovatelnost (zadal jsem 1, protože chci aby byl kupón opakovatelný)
  • do G1 jsem napsal Minimální útratu (2500)
  • do H1 jsem napsal Úroveň použití (all - pro všechny)
  • do I1 bych měl napsat Omezení kategorií, ale já chci, aby kupón žádné omezení neměl. Nechám tedy buňku prázdnou.

Takhle bychom mohli pokračovat a vytvořit 50, 100, 600 nebo 2000 kupónů. Ale já nastavím nyní pouze jeden. Dobře, nyní uložíme soubor ve formátu .CSV (oddělné středníkem)!

 

KROK 4:

 

Nyní se přesuneme zpátky do administrace, přes tlačítko Vybrat soubor najdete 

 

Pro vložení souboru klikneme na tlačítko Importovat .CSV. Úspěšně nahraný slevový kupón:

Kupón je nahrán. Nyní, když je platný, je zelený. Když jej uživatel použije (a pokud je neopakovatelný), obarví se na červeno. Zároveň jej můžete deaktivovat ručně. Také si lze k němu dopsat nějakou poznámku, například číslo objednávky.

Uživatel následně jednoduše uplatní slevový kupón v nákupním košíku:

Slevový kupón v nákupním košíku

Vzorový CSV import soubor

Videonávod - Slevové kupóny

Video obsahuje

00:00 - Vytvoření nové kategorie slevových kuponů a jejich import

01:00 - Aktivace / deaktivace jednotlivých slevových kuponů, nastavení platnosti

 

Nenašli jste, co jste hledali?

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů