40 SEO důvodů proč nám zadat svůj web nebo e-shop

Potřebujete, aby vaše firma byla lepší než ostatní a zajímá vás, jaké faktory by mělo splňovat kvalitní řešení webových stránek nebo e-shopu? Připravili jsme seznam 40 faktorů, které považujeme za důležité z pohledu optimalizace pro vyhledávače (SEO) a které splňuje náš systém pro správu obsahu, ve spojení se službami našich techniků a konzultantů.

Při výběru jednotlivých položek jsme používali hodnocení některých faktorů, tak jak je uvádí na svých stránkách důvěryhodný server moz.com: http://moz.com/search-ranking-factors

 

Web nebo e-shop je třeba neustále přizpůsobovat novým trendům. Naše řešení umožní vlastními silami pohodlně měnit strukturu jednotlivých stránek. Můžete měnit celé bloky jednotlivých stránek, ale i strukturu navigace. Celkově můžete měnit obsah tak, aby byl atraktivní pro návštěvníky. Více o možnostech na demo.antstudio.cz nebo na stránce věnované typografiitlačítkůmikonám a dalším.

Adresy stránek (URL) navrhujeme na základě doporučení od Google. To znamená ve struktuře:

www.vasedomena.cz/seznam-stranek/koncova-stranka.htm.

Navíc se snažíme o co nejkratší URL, zároveň však napovídající obsah, který se pod nimi skrývá. Snažíme se o minimalizaci opakování klíčových slov v těchto adresách. Spolu s tím se snažíme o návrh struktury tak, aby URL byly trvalé a nedocházelo v průběhu času ke změnám.

Při vlastním používání systém generuje URL automaticky z nadpisů. Vy však máte možnost každou adresu individuálně upravit.

Více doporučení pro lepší URL.

Jeden z nejvíce poškozujících faktorů stránek je jejich pomalé načítání. Proto neustále zvyšujeme výkon jak našich prezentací, tak ovládání administrace a samozřejmě verzí pro mobilní telefony. Kromě toho pravidelně zvyšujeme výkon našich serverů.

Více viz Informace k vývoji mobilní verze webových stránek.

Každá stránka obsahuje titulek a hlavní nadpis. Nechceme automatizovaně bránit duplicitě, titulku nebo nadpisu, ale systém sám nevytváří stránky bez těchto prvků.
E-shopy umožňují řazení podle ceny. Toto řazení automaticky vytváří stránky s originálním titulkem, nadpisem a pořadím položek. Vytváří se tak ze základní stránky například tyto doplňkové stránky: „Levná kola …“ nebo „kvalitní kola …“. Samozřejmostí je i možnost nastavit mluvnický rod nebo přejmenovat doplňková slova a docílit tak optimálních názvů (kvalitní/luxusní, levná/nejlevnější). Díky tomu zvyšujete svoji nalezitelnost ve vyhledávačích na další výrazy.
Ke každému výrobku může být přiřazen výrobce (značka). Díky tomu systém vytváří další automatizovaný obsah, který zase zvyšuje míru vaší nalezitelnosti na další výrazy. Například vznikne stránka: „Kola … Scott“ případně v kombinaci s předchozím bodem: „Kvalitní kola … Scott
Kromě výše uvedeného vznikají i stránky optimalizované hlavně na samotné značky. Například „Scott“ a můžete využít i rozcestník na tyto značky. K těmto stránkám můžete doplnit texty a fotografie.
Pokud s e-shopy pracujete více, jistě jste zaznamenali, že zákazníci často hledají produkty ve spojení se slovy: „výprodej, skladem a akce, případně bazar“. Pokud je tato možnost vhodná i pro vaše produkty, systém stránky sám připraví a vy se nemusíte starat o nic jiného než o označování produktů těmito štítky. Mimo jiné můžete využít i hromadné úpravy. Vznikne tak stránka s titulkem a nadpisem: „Kola …. - Výprodej“. Staráme se i o to, aby tyto stránky mohli projít roboti vyhledávačů a indexovat je.
Nejnovější úprava systému umožňuje podobně, jako bylo uvedeno výše – rozšířit obsah katalogu nebo e-shopu o parametry. Příkladem může být stránka „Notebooky s procesorem i5“. Tyto stránky již nevznikají automaticky, ale je třeba je řídit a využívat s rozvahou. Je zde potřeba na tyto stránky vytvořit ručně zpětné odkazy. Hlavním důvodem pro ruční přípravu je příliš velké množství kombinací stránek, které takto mohou vzniknout. Příklad ve spojení se značkami: „Notebooky s procesorem i5 Acer
Při tvorbě stránek, ale hlavně e-shopů, se snažíme minimalizovat duplicity. Proto výchozí verze e-shopu umožňuje vložit produkt jen do jedné kategorie (je automaticky zařazen do nadřazených kategorií). Pokud je třeba produkt vložit do více kategorií, doporučujeme využití kategorií virtuálních. To jsou kategorie využívající funkčnost v bodech výše, které umožňují čistou URL bez parametrů a následné zařazení do navigace e-shopu. S tímto bodem souvisí i využívání Canonical. Virtuální kategorie je možné v systému vytvářet velmi jednoduše a tedy rychle.
Na tomto videu si můžete prohlédnout systém pro tvorbu SEO snippetů, tedy systému pro optimalizaci titulku a popisku stránky pro zvýšení CTR z přirozených výsledků hledání.
Ke každému obrázků můžete pohodlně doplnit alternativní název. Některé moduly systému jej doplňují automaticky a šetří vám práci. Například v katalogu nebo e-shopu.
I když se tomu snažíme vyhnout, v některých případech je nutné provést přesměrování URL, tedy přesměrování stávajících adres na adresy nové. Dříve jsme používali přesměrování přes htaccess (301), ale toto řešení nebylo optimální, protože server vždy musel projít všechny podmínky přesměrování. Nově jsou původní adresy uloženy v databázi a v případě, že vznikne dotaz na neexistující stránku, systém projde přesměrované adresy a v případě, že nalezne shodu, provede přesměrování nebo naopak zobrazení chybové stránky 404. Díky tomu došlo k významnému snížení zátěže serveru a případné přesměrování je možné lépe přenášet i při přechodech na nové verze systému. 
Přesto, že to je z výše uvedených funkcí zřejmé, raději zdůrazníme možnost individuálních titulků. V systému můžete nastavit individuální titulky (= odlišné od nadpisu) pro všechny stránky. Ve spojením se SEO snippetem můžete titulky lépe optimalizovat. Tento nástroj vám vypočítává aktuální délku titulku a umožňuje rozhodnout se, jestli v titulku použijete „název“ webu. 

Systém automaticky doplňuje příponu ke každému titulku. Navíc máte možnost se pro každou stránku rozhodnout, jestli tuto příponu vypnete.

Příklad: Mohu vytvořit stránku s titulkem:

„Tvorba webových stránek“ a systém automaticky doplní „| ANT studio“. Což si mohu měnit podle potřeby, ale navíc mohu vytvořit zcela individuální titulek s potlačením přípony, který bude vypadat například takto:

„Lepší tvorba webových stránek od ANT studio“

Tímto zatraktivňujete náhledy na vaše stránky ve vyhledávání a zvyšujete CTR.

Součástí funkce SEO snippetu je optimalizace meta tagu Descriptions. Je na vás, jestli jej budete využívat nebo ne. Nabízíme i možnost tvořit tento text automatizovaně. 
Máte možnost jej využít, ale vzhledem k tomu, že to nemá smysl, doporučujeme jej nevyužívat. Navíc díky tomu nebudete tak jednoduše konkurenci prozrazovat na co se zaměřujete.

Stránky se automaticky sestavují tak, aby byla dodržena sémantičnost výstupního kódu a obsah byl správně označen jako titulek (title), nadpisy (h1, h2) a další prvky (zvýrazněný text).

Systém umožňuje pohodlně tvořit obsah s využitím přednastavených stylů, a tím docílit kromě sémantiky dokumentů i jednotného vzhledu stránek.

Snažíme se všechny webové prezentace vytvářet tak, abyste mapu stránek nemuseli mít. Tedy tak, aby robot vyhledávače zaindexoval všechny stránky pomocí procházení základní navigace webu. Pokud byste mapu stránek přesto vyžadovali, systém umožňuje vytvořit automaticky generovanou mapu stránek do souboru sitemap.xml nebo poloautomatickou mapu stránek na webu. Tato stránka se následně může zrcadlit do souboru sitemap.xml.
Všechny weby standardně spouštíme se statistikami Google Analytics. Kromě toho systém ve výchozím stavu neměří návštěvy obsluhy webových stránek a nepočítá ani objednávky od těchto správců.
Všechny formuláře v našem systému jsou připravené pro měření cílů ve statistikách. Díky tomu budete moci lépe vyhodnocovat zdroje reklamy, které vedou k různým akcím na webu. Samozřejmostí je měření elektronického obchodu a možnost dalších měření, jakými jsou registrace nebo stažení příloh.
Kromě možnosti automatického vložení "tlačítek" sociálních tlačítek (Like, G+, Tweet) na domluvená místa na stránce máte možnost vložit tato "tlačítka" i ručně, pomocí administrace, kamkoliv na stránku. Nově je možné připravit individuální titulek a popis pro sdílení na sociálních sítích.
Snažíme se o omezení duplicit, s tím souvisí využívání Canonical URL, jež náš systém vkládá automaticky.

Při tvorbě webu se staráme o to, aby web a jednotlivé stránky fungovaly jen na jedné adrese. Není tedy možné web zobrazit na:

www.vasedomena.cz/ www.vasedomena.cz vasedomena.cz/ www.vase-domena.cz/ www.vasedomena.cz/index.php a podobně.

Potlačujeme zobrazení bez www, pokud web funguje na více doménách, přesměrováváme je.

Jednou z možností tvorby odkazů je i tvorba odkazů z vlastních stánek. Systém umožňuje pohodlné vytváření odkazů mezi stránkami a to jak relativních, tak absolutních. Odkazy je možné přidávat i na obrázky. Příkladem je i stránka, na které se právě nacházíte a její text doplněný o odkazy. Samozřejmostí je možnost nastavení nofolow pro některé odkazy.
V případě zadání stránky, která na vašem webu neexistuje, dochází automaticky k zobrazení  stránky 404 umožňující další navigaci na webu nebo hledání.
Systém je připraven pro responsivní design. Obsahové prvky vkládané v administraci jsou již responsivní a záleží tedy jen na celkovém řešení webu. Pokud nechcete využít responsivní design, je možné vždy připravit mobilní verzi. Více viz Informace k vývoji mobilní verze webových stránek.
S výše uvedeným bodem souvisí správné použití zmenšených obrázků, ale také automatizace tohoto zmenšování. Nahrajete-li obrázek pořízený například digitálním fotoaparátem, systém sám vytvoří několik velikostí obrázků a správně použije optimální velikost ve výpisu produktů, v detailu produktu a na dalších místech prezentace. Minimalizujeme zmenšení obrázků pomocí css stylů. Kromě toho máte možnost obrázky ještě dodatečně oříznout.
Věděli jste, že v případě špatného kódování stránek vás Seznam.cz nebude vůbec indexovat? Proto je důležité použít podporované kódování (viz nápověda seznam.cz). Pro všechny nové weby používáme moderní kódování UTF-8.

Protože náklady na výrobu webových stránek jsou většinou zanedbatelné oproti nákladům na jejich propagaci, je důležité mít možnost pohodlně vyhodnocovat jednotlivé metody internetového marketingu. Kromě standardních statistik Google Analytics systém umožňuje rychlé nasazení měření konverzí Sklik, Zbozi.cz a podobně.

Samozřejmostí je rychlé nasazení kódu pro remarketing a retargeting. Je možné využít kódů v systému nebo Google Tag manageru.

I když samotná validita kódu vám pravděpodobně žádné výsledky navíc nepřinese, snažíme se o maximální kvalitu výstupu a s tím souvisí i validita HTML kódu. Nově vyrobený web je vždy validní. Vzhledem k možnostem uživatelských úprav se může stát, že si nějaké chyby na web zanesete, ale není to nic, co by ovlivnilo vaše výsledné pozice ve vyhledávačích.
I když se nejedná o přímý SEO faktor, považujeme příjemné používání webu za důležitý aspekt, který následně pomáhá například budování zpětných odkazů a dalším prvkům, které již mají přímý vliv na výsledky vázané na vyhledávače. Proto jsme zlepšili fulltextové hledání, které je možné doplnit o našeptávač a k dispozici je také propracované parametrické hledání. Více v našem článku Stovky vylepšení systému pro správu e-shopu a stránek.

Tento a další body jsou spíše o práci našeho týmu. V tomto případě: Neradíme vám nesmysly jako:

  • Změňte adresy stránek (URL) - Náš názor: Pokud to není nutné adresy nedoporučujeme měnit a když je již měníme, snažíme se vše navrhnout tak, aby změna byla "na vždy" a informace o přesměrování zůstala zachována i pro další změny systému nebo dodavatele.
  • Aby to fungovalo, je optimální hustota klíčových slov 8 %! - Náš názor: Tvořte obsah tak, aby zaujal a přesvědčil vaše klienty, to je vše.
  • Vyplňujte Keywords - jak bylo zmíněno výše, nemá to smysl.

Stejně jako vám neradíme nesmysly, tak sami nepoužíváme zakázané techniky nebo techniky, které jsou na hraně a mohou se v budoucnu vymstít. Mezi ně patří zejména:

  • nerelevantní nebo hromadné patkové odkazy
  • hromadné registrace do nekvalitních katalogů
  • nakupování nekvalitních nebo nesouvisejících odkazů
  • skrývání textů
  • klamné přesměrování
  • nesmyslné texty
  • a další

Ale ani

  • Nákupy nevhodných domén a budování zbytečných satelitních webů
Oproti předchozímu bodu naopak doporučujeme věnovat se obsahu stránek tak, aby zaujal potenciální návštěvníky a změnil je na zákazníky. Můžete tak naším prostřednictvím nebo sami pohodlně měnit obsah a tento obsah oživit nejen videem nebo obrázky, ale i ikonami a doplnit jej o výzvy k akci
V případě, že vytváříme webové stránky na míru, strukturu kompletně navrhneme a připravíme nebo připravíme systém ke snadnému doplnění. Součástí návrhu struktury je i řešení navigace na webu a rozložení jednotlivých prvků.
Pokud nám dáte možnost, výše uvedenou strukturu navrhujeme na základě poptávky. Poptávku se snažíme co nejlépe určit s využitím analýz, zejména pomocí analýzy klíčových slov.
Ukládání informací do těchto značek umožňuje robotům vyhledávačů lépe porozumět obsahu, který poskytujete, a zobrazit jej uživatelům těchto vyhledávačů. Příkladem může být například cena, hodnocení nebo datum konání akce.
V některých případech je nevhodné použít dlouhý název stránky nebo produktu. Například ve výpisu produktů nebo v menu. V titulku nebo v detailu produktu však potřebujeme název delší. Proto systém umožňuje vyplnit zkrácený a dlouhý název, případně je možné sestavit zcela individuální titulek. Toto je samozřejmě možné jak pro běžné textové stránky, tak pro další moduly (FAQ, reference, katalog) nebo e-shop.
  • Weby testujeme ve většině prohlížečů.
  • Můžete využít RSS kanál k novinkám.
  • Využíváme Google Webmaster Tools pro kontrolu a zlepšování webu.
  • Používáme title u odkazů, přestože se o jejich smyslu vedou diskuse. Považujeme je za potenciálně přínosné zejména z pohledu použití kratšího nadpisu. Pod titulkem zobrazíme celý název a tím návštěvníkovi napovíme, co jej čeká v cíli odkazu.
Na našem blogu můžete sledovat, jak systém pro správu obsahu neustále vylepšujeme. Kromě toho celý tým vzděláváme a to jak na externích tak pomocí vlastních školení.

Realizace náročného e-shopu CDRmarket

Výběrového řízení pro realizaci e-shopu www.cdrmarket.cz jsme se zúčastnili poprvé již na začátku roku 2015,tenkrát jsme nebyly vybráni a klient si zvolil řešení založené na systému Presta.Toto řešení se brzo ukázalo pro takto...

E-shop s módou BLACKEVE

Realizovali jsme moderní internetový obchod pro nově vzniklou módní značku BLACKEVE. Tváří této značky je Andrea Verešová a návrhářkou pak Zuzana Lešák Černá.  Cílem bylo vytvořit jednoduchý elegantní design e-shopu...

Webové prezentace a marketing pro Keramika Soukup

Návrh a realizace rozsáhlé webové prezentace s katalogem a přípravou pro e-shop. Kromě technické realizace pro společnost a její partnery řešíme kompletní propagaci. Samozřejmostí je i příprava strategie, analýzy, vyhodnocování a další služby. Podívejte se na vyjádření klienta a zeptejte se na nás ...

Případová studie - e-shop triaelia.cz

Připravili jsme informace k návrhu a výrobě e-shopu tak, abyste věděli, co vás čeká v případě, že plánujete změnu dodavatele e-shopu nebo zcela nový e-shop. Majitelé e-shopu triaelia.cz specializovaného na...

E-shop - prodej sportovního vybavení

První výsledky Ihned po spuštění velké zvýšení konverze Měsíc po spuštění meziroční zvýšení obratu na dvojnásobek Další informace Gazza sport je e-shop na míru nejen s individuální grafikou, ale i s mnoha e-shopovými...

Vývoj tržeb v e-shopu a návratnost investic

Při tvorbě e-shopů se zaměřujeme hlavně na výsledky a protože se nás často ptáte na výsledky e-shopů po spuštění, připravili jsme jednu případovou studii. Nejedná se o typický e-shop, ale o obchod, který prodává zboží, které...

Prodejce přívěsů Autovia

Tvorba webových stránek s katalogem, e-shopem včetně mobilní verze pro jednoho z největších prodejců přívěsů v České republice. Kromě technické realizace se staráme o optimalizaci pro vyhledávače a další internetový marketing.

Hudební nástroje Houdek.cz

Výroba a propagace e-shopu pro Houdek hudební nástroje. Řada individuálních řešení na přání klienta, včetně propojení s účetním systémem Cézar. Díky tomu dokáže klient efektivně odbavovat veškeré objednávky kytar,...

Výrobce potravinových doplňků

Nový exklusivní e-shop na nové generaci našeho redakčního systému. Velmi propracovaný systém s pokročilými funkcemi pro správu objednávek, detekci falešných objednávek a mnoha dalšími vychytávkami. Grafiku dodal klientův...

Značkové oblečení od Kevin Fashion

Pro dlouholetého úspěšného klienta jsme realizovali novou verzi internetového obchodu zaměřeného na prodej značkového oblečení Guess nebo Vicotria's Secret. Nový e-shop jsme realizovali hlavně z důvodu velkého...
Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...