Automatická kontrola chybových stránek 404 pomocí Google Analytics

Po spuštění nových stránek nebo e-shopu musíme kontrolovat chybové stránky 404, tedy informace o tom, že se někdo snažil zobrazit stránky, které na vaší prezentaci nefungují. Zobrazení stránky 404 nám nejčastěji říká, že stránka na serveru byla, ale její adresa byla změněna. To je hlavní důvod, proč je třeba věnovat takovouto pozornost zobrazení chybových stránek. Nejčastěji se stává, že na vaší původní stránku vede odkaz a pokud původní stránka již neexistuje a není přesměrovaná na novou verzi stránky, zobrazí se chybová stránka 404. To jak tato stránka bude vypadat, je záležitostí systému, na kterém je web provozován. Můžete také využít individuálně optimalizovaných chybových stránek.

Chybové stránky lze také zjišťovat například pomocí Google Serach Console, ale to vyžaduje pravidelnou kontrolu. Hledali jsme proto nástroj, který by umožňoval automatické zaslání výsledků kontroly do e-mailu. 

Návod pro kontrolu 404 v Google Analytics a zasílání výsledků e-mailem

Následující návod vám pomůže odhalit nejen, jaké chybové stránky byly zobrazeny, ale i z jakých zdrojů na ně návštěvníci přišli, díky tomu budete moci lépe odhalit, zda je třeba opravit chybné odkazy nebo provést přesměrování.

  1.  Ověřte si, že na vašem webu máte správně nastavenou stránku 404. Pokud chybová stránka nemá v titulku informaci o tom, že se jedná o chybovou stránku, tak nemůžete pomocí statistik tyto chyby odhalit. Je otázkou, jestli tyto chyby vůbec můžete nějak odhalit. Typickou chybou bývá, že chybová stránka obsahuje stejný nadpis jako úvodní stránka a podobně. ANT redakční systém generuje stránku s titulkem "Chyba 404 - stránka nenalezena". Wordpress například "Page Not Found"
    titulek chybové stránky 404

  2. Přejděte do svého profilu v Google Analytics a postupujte následovně:
    jak vybrat chybové stránky 404 v Google analytics
    zdroj chybové stránky 404
  3. Chování (a) - Obsah webu (b) - Všechny stránky (c)

  4. Přepněte Primární dimenzi  na Název stránky (d)

  5. Zadejte do hledání 404 (e) nebo jiný jednoznačný řetězec určující chybovou stránku. Ve Wordpress například "Page Not Found". 

  6. Nezapomeňte nastavit časové období, za které potřebujete stránky vyhodnotit.

  7. Klikněte na chybovou stránku (g) Pro zobrazení detailů - tedy konkrétních adres stránek.

  8. Nyní můžete ještě nastavit Sekundární dimenzi (f) pomocí které odhalíte zdroje, to znamená, jestli je chybová stránka odkazována chybně z vašeho webu nebo z jiného webu. Pokud bude chyba u vás, pokuste se jí opravit, jinak zajistěte přesměrování se stavem 301.

  9. Nakonec doporučujeme nastavit zasílání tohoto reportu na e-mail. Nastavení provedete v horní části stránky reportu Google Analytics. Do pokročilých možností doporučuji vložit adresu (URL) reportu.
    nastavení e-mailu pro zasílání reportu 404 z Google analytics

Alternativou je zasílání e-mailů na základě vytvoření Vlastních upozornění.

Nevíte jak nastavit měření pomocí Google Analytics nebo jak zasílání reportu nastavit? Kontaktujte nás. Pomůžeme vám s nastavením i s řešením zobrazení chybových stránek.

Zeptejte se!

Nenašli jste požadovanou otázku s odpovědí? Napište nám.

Pro rychlé doplnění dotazu.

Adresa pro zaslání odpovědi.

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme Vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...