Vývoj tržeb v e-shopu po spuštění a návratnost investic

Při tvorbě e-shopů se zaměřujeme hlavně na výsledky a protože se nás často ptáte na výsledky e-shopů po spuštění, připravili jsme jednu případovou studii.

Nejedná se o typický e-shop, ale o obchod, který prodává zboží, které není extrémně konkurenční (cca 20-50 konkurentů) a firma si během let vypracovala poměrně silnou pozici na trhu.

Průběžné výsledky si můžete prohlédnout níže prostřednictvím snímků ze statistik Google Analytics. Snímky jsou oříznuté tak, aby nebylo možné poznat, o který e-shop se jedná, ale zároveň abyste měli přesnější informace o možnostech konverzního poměru, růstu tržeb a podobně.

Jaké zdroje měly hlavní vliv na nákupy?

  • přímé návštěvy, tedy známost značky
  • fulltextové vyhledávání - ze začátku v menším rozsahu, v dalších měsících podíl roste - samozřejmě část z tohoto hledání jsou brandová spojení

Ostatní zdroje jsou zanedbatelné, to znamená, že všechny ostatní zdroje mají vliv jen na méně než 3% tržeb.

Jaký přínos měla rekonstrukce e-shopu?

  • velké zvýšení konverze e-shopu
  • sjednocení více e-shopů na jedno místo
  • zvýšení pohodlnosti výběru a nákupu v e-shopu mělo za následek návrat nebo přilákání klientů, kteří dříve raději nakoupili někde jinde
  • růst bez nutnosti dalších investic do reklamy

Hlavním cílem bylo vybudovat e-shop, který umožní postupný přechod z aktuálně nosných produktu na nové produkty!

Za jak dlouho se investice do e-shopu vrátila?

Budeme předpokládat očištěnou marži 10%. Vzhledem k absenci jakýchkoliv dalších výdajů do reklamy se investice do výroby e-shopu (190 000 Kč) vrátila přesně po 3 měsících provozu e-shopu.

Proč byla investice do výroby takto vysoká? E-shop obsahuje mnoho funkcí na míru a zároveň velkoobchodní modul, který zprostředkovává B2B procesy.

Tržby e-shopu by se samozřejmě také někde pohybovaly i bez rekonstrukce, ale byly by každý měsíc nižší a nižší. Tento trend se nám podařilo obrátit. Kromě čistě finančního přínosu je velký přínos i v mnohem jednodušší obsluze obsahu e-shopu a hlavně mnohem rychlejší správě objednávek (navíc automatické propojení s účetním SW). Díky tomu odhadujeme, že se náklady na výrobu znovu vrátí i formou úspory personálních nákladů během cca 6 - 12 měsíců.

Kromě investice do výroby s námi klient investoval do optimalizace pro vyhledávače. Tyto práce ale do nákladů ani do výsledků zatím nezapočítávám, protože probíhají postupně a jejich přínos předpokládám až po 3 - 6 měsících a článek je psán cca 3,5 měsíce od spuštění e-shopu. Tyto práce, stejně jako cenu za výrobu e-shopu, samozřejmě zajišťujeme na splátky, takže je klient může financovat z výnosů e-shopu.

Tržby e-shopu v prvním měsíci po spuštění

Tržby e-shopu v druhém měsíci po spuštění

Tržby e-shopu za poslední měsíc (cca 3,5 měsíce od spuštění)

Tržby e-shopu před Vánoci (cca 6 měsíců od spuštění)

Co z toho také vyplývá?

Pokud máte zavedenou značku, není třeba bát se větší investice do e-shopu. Rychle se vrátí. Důležitá je hlavně marže a růst obratu. To znamená, že je třeba mířit výše a pracovat s většími objemy.

Související reference

Moderní responsivní e-shop AROK

Připravili jsme velmi rozsáhlý moderní e-shop z nově vytvořené šablony Drym2. Naše řešení umožňuje zároveň...

VířivkyLevně.cz

Pro klienta, kterému dlouhodobě zajišťujeme garantovanou optimalizaci pro vyhledávače jsme připravili redesign...

Realizace náročného e-shopu CDRmarket

Výběrového řízení pro realizaci e-shopu www.cdrmarket.cz jsme se zúčastnili poprvé již na začátku roku...

E-shop pro prodejce sportovního vybavení

Pro našeho dlouholetého klienta, specialistu na půjčování lyží, snowboardů jsme vytvořili novou verzi webu s...

Případová studie: Optimalizace a Facebook propagace Wellness U Gigantu

V případové studii U Gigantu vám představíme projekt, kde se nám podařilo díky kvalitnímu webu, SEO a propagaci...

Vývoj a propagace turistického portálu, časopisu NaCestu.cz

Stali jsme se partnery turistického časopisu NaCestu.cz. To znamená, nejen že jsme portál navrhovali a celý...
Chcete podobný web? Nebo máte jen dotaz?
Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...