Vývoj tržeb v e-shopu po spuštění a návratnost investic

Při tvorbě e-shopů se zaměřujeme hlavně na výsledky a protože se nás často ptáte na výsledky e-shopů po spuštění, připravili jsme jednu případovou studii.

Nejedná se o typický e-shop, ale o obchod, který prodává zboží, které není extrémně konkurenční (cca 20-50 konkurentů) a firma si během let vypracovala poměrně silnou pozici na trhu.

Průběžné výsledky si můžete prohlédnout níže prostřednictvím snímků ze statistik Google Analytics. Snímky jsou oříznuté tak, aby nebylo možné poznat, o který e-shop se jedná, ale zároveň abyste měli přesnější informace o možnostech konverzního poměru, růstu tržeb a podobně.

Jaké zdroje měly hlavní vliv na nákupy?

  • přímé návštěvy, tedy známost značky
  • fulltextové vyhledávání - ze začátku v menším rozsahu, v dalších měsících podíl roste - samozřejmě část z tohoto hledání jsou brandová spojení

Ostatní zdroje jsou zanedbatelné, to znamená, že všechny ostatní zdroje mají vliv jen na méně než 3% tržeb.

Jaký přínos měla rekonstrukce e-shopu?

  • velké zvýšení konverze e-shopu
  • sjednocení více e-shopů na jedno místo
  • zvýšení pohodlnosti výběru a nákupu v e-shopu mělo za následek návrat nebo přilákání klientů, kteří dříve raději nakoupili někde jinde
  • růst bez nutnosti dalších investic do reklamy

Hlavním cílem bylo vybudovat e-shop, který umožní postupný přechod z aktuálně nosných produktu na nové produkty!

Za jak dlouho se investice do e-shopu vrátila?

Budeme předpokládat očištěnou marži 10%. Vzhledem k absenci jakýchkoliv dalších výdajů do reklamy se investice do výroby e-shopu (190 000 Kč) vrátila přesně po 3 měsících provozu e-shopu.

Proč byla investice do výroby takto vysoká? E-shop obsahuje mnoho funkcí na míru a zároveň velkoobchodní modul, který zprostředkovává B2B procesy.

Tržby e-shopu by se samozřejmě také někde pohybovaly i bez rekonstrukce, ale byly by každý měsíc nižší a nižší. Tento trend se nám podařilo obrátit. Kromě čistě finančního přínosu je velký přínos i v mnohem jednodušší obsluze obsahu e-shopu a hlavně mnohem rychlejší správě objednávek (navíc automatické propojení s účetním SW). Díky tomu odhadujeme, že se náklady na výrobu znovu vrátí i formou úspory personálních nákladů během cca 6 - 12 měsíců.

Kromě investice do výroby s námi klient investoval do optimalizace pro vyhledávače. Tyto práce ale do nákladů ani do výsledků zatím nezapočítávám, protože probíhají postupně a jejich přínos předpokládám až po 3 - 6 měsících a článek je psán cca 3,5 měsíce od spuštění e-shopu. Tyto práce, stejně jako cenu za výrobu e-shopu, samozřejmě zajišťujeme na splátky, takže je klient může financovat z výnosů e-shopu.

Tržby e-shopu v prvním měsíci po spuštění

Tržby e-shopu v druhém měsíci po spuštění

Tržby e-shopu za poslední měsíc (cca 3,5 měsíce od spuštění)

Tržby e-shopu před Vánoci (cca 6 měsíců od spuštění)

Co z toho také vyplývá?

Pokud máte zavedenou značku, není třeba bát se větší investice do e-shopu. Rychle se vrátí. Důležitá je hlavně marže a růst obratu. To znamená, že je třeba mířit výše a pracovat s většími objemy.

Související reference

Tvorba e-shopu zaměřeného na luxusní dárky pro děti - NAMURI

Diamant je symbolem čistoty, věčnosti a lásky. Není slov, která by lépe vystihovala pouto rodiče a dítěte....

Případová studie - e-shop triaelia.cz

Připravili jsme informace k návrhu a výrobě e-shopu tak, abyste věděli, co vás čeká v případě, že...

Webová prezentace s e-shopem na WordPress - Partnerské vztahy

Vyhráli jsme výběrové řízení na dodání kompletního redesignu responzivních stránek partnerské-vztahy.eu....

E-shop velkoobchodu se spojovacím materiálem

Pematex je jeden z největších velkoobchodů se spojovacím materiálem. Do nedávna vůbec nevyužíval potenciál on-line prodeje. Díky našemu e-shopu se z ecommerce postupně stává stále důležitější zdroj příjmů, který navíc vychází výhodněji než například otevření nové pobočky.  Kromě řešení napojení na Cézar jsme vyřešili prodej desítek tisíc produktů za různé ceny, B2B a mnoho dalšího. Podívejte se na další informace.

E-shop pro prodejce sportovního vybavení

Pro našeho dlouholetého klienta, specialistu na půjčování lyží, snowboardů jsme vytvořili novou verzi webu s...

Případová studie - e-shop s velkoobchodním modulem

E-shop s mnoha zajímavými funkcemi nabízející zejména repasované notebooky připravený na nové...
Chcete podobný web? Nebo máte jen dotaz?
Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...