Vývoj tržeb v e-shopu po spuštění a návratnost investic

Při tvorbě e-shopů se zaměřujeme hlavně na výsledky a protože se nás často ptáte na výsledky e-shopů po spuštění, připravili jsme jednu případovou studii.

Nejedná se o typický e-shop, ale o obchod, který prodává zboží, které není extrémně konkurenční (cca 20-50 konkurentů) a firma si během let vypracovala poměrně silnou pozici na trhu.

Průběžné výsledky si můžete prohlédnout níže prostřednictvím snímků ze statistik Google Analytics. Snímky jsou oříznuté tak, aby nebylo možné poznat, o který e-shop se jedná, ale zároveň abyste měli přesnější informace o možnostech konverzního poměru, růstu tržeb a podobně.

Jaké zdroje měly hlavní vliv na nákupy?

  • přímé návštěvy, tedy známost značky
  • fulltextové vyhledávání - ze začátku v menším rozsahu, v dalších měsících podíl roste - samozřejmě část z tohoto hledání jsou brandová spojení

Ostatní zdroje jsou zanedbatelné, to znamená, že všechny ostatní zdroje mají vliv jen na méně než 3% tržeb.

Jaký přínos měla rekonstrukce e-shopu?

  • velké zvýšení konverze e-shopu
  • sjednocení více e-shopů na jedno místo
  • zvýšení pohodlnosti výběru a nákupu v e-shopu mělo za následek návrat nebo přilákání klientů, kteří dříve raději nakoupili někde jinde
  • růst bez nutnosti dalších investic do reklamy

Hlavním cílem bylo vybudovat e-shop, který umožní postupný přechod z aktuálně nosných produktu na nové produkty!

Za jak dlouho se investice do e-shopu vrátila?

Budeme předpokládat očištěnou marži 10%. Vzhledem k absenci jakýchkoliv dalších výdajů do reklamy se investice do výroby e-shopu (190 000 Kč) vrátila přesně po 3 měsících provozu e-shopu.

Proč byla investice do výroby takto vysoká? E-shop obsahuje mnoho funkcí na míru a zároveň velkoobchodní modul, který zprostředkovává B2B procesy.

Tržby e-shopu by se samozřejmě také někde pohybovaly i bez rekonstrukce, ale byly by každý měsíc nižší a nižší. Tento trend se nám podařilo obrátit. Kromě čistě finančního přínosu je velký přínos i v mnohem jednodušší obsluze obsahu e-shopu a hlavně mnohem rychlejší správě objednávek (navíc automatické propojení s účetním SW). Díky tomu odhadujeme, že se náklady na výrobu znovu vrátí i formou úspory personálních nákladů během cca 6 - 12 měsíců.

Kromě investice do výroby s námi klient investoval do optimalizace pro vyhledávače. Tyto práce ale do nákladů ani do výsledků zatím nezapočítávám, protože probíhají postupně a jejich přínos předpokládám až po 3 - 6 měsících a článek je psán cca 3,5 měsíce od spuštění e-shopu. Tyto práce, stejně jako cenu za výrobu e-shopu, samozřejmě zajišťujeme na splátky, takže je klient může financovat z výnosů e-shopu.

Tržby e-shopu v prvním měsíci po spuštění

Tržby e-shopu v druhém měsíci po spuštění

Tržby e-shopu za poslední měsíc (cca 3,5 měsíce od spuštění)

Tržby e-shopu před Vánoci (cca 6 měsíců od spuštění)

Co z toho také vyplývá?

Pokud máte zavedenou značku, není třeba bát se větší investice do e-shopu. Rychle se vrátí. Důležitá je hlavně marže a růst obratu. To znamená, že je třeba mířit výše a pracovat s většími objemy.

Související reference

Případová studie - jazyková škola

Webové stránky spellstudio.cz představují novou generaci internetové prezentace spojující klasickou firemní...

Luky a šípy Lučistnice.cz

Reference klienta nabízejícího ve svém e-shopu luky, kuše a vybavení pro tradiční lukostřelbu:...

Případová studie – Web s katalogem a mobilní verzí

Plánujete nový web s katalogem nebo e-shopem? Budujete realitní kancelář, autobazar nebo potřebujete...

Výroba e-shopu s jezdeckými potřebami

Jsme rádi, že jsme byli vybráni jako dodavatel e-shopu Jezdeckyraj.cz a na výsledek se můžete podívat na stejné...

Ochutnejte marmeládu z nového
e-shopu jamdzem.cz

Džemy z tropického ovoce se prodávají díky e-shopu s designem na míru od ANT studio. Provozovatel hledal řešení...

Prodejce přívěsů Autovia

Tvorba webových stránek s katalogem, e-shopem včetně mobilní verze pro jednoho z největších prodejců přívěsů v České republice. Kromě technické realizace se staráme o optimalizaci pro vyhledávače a další internetový marketing.
Chcete podobný web? Nebo máte jen dotaz?
Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...