Většina uživatelů využívá pro svůj pohyb po internetu některý z vyhledávačů. Kvalitní SEO zajistí, aby se lidé, pro něž je váš web/e-shop určen, dostali právě na něj, a ne ke konkurenci.
Funkčnosti
V této sekci jsou popsány možnosti řešení v oblasti SEO.
Na rozdíl od funkčností týkajících se jiných oblastí se nacházejí SEO funkčnosti v různých místech řešení. Tento přístup vychází z toho, že je dobré příslušnou SEO funkčnost mít dostupnou co nejblíže místu, kde dává smysl. Pokud například uživatel spravuje hlavní stránku, je pro něj výhodné, že při dané příležitosti může nastavit i SEO dané stránky, namísto aby přecházel v administraci do Nastavení a tam danou problematiku řešil.
Nastavení robots.txt přímo v ANT CMS
Administrátor e-shopu v nové verzi může obsah souboru robots.txt upravit již přímo v našem řešení. Výhodou je, že není třeba pracně dohledávat daný soubor v souborovém systému a navíc riskovat, že provedené úpravy budou ztraceny při budoucí aktualizaci.
Daná funkčnost (Obrázek 1) je dostupná v Nastavení (1) → SEO (2).
Nastavení titulku, popisu a klíčových slov přímo v editaci domovské stránky
Úpravy lze provést následovně:
- Jdu do módu editace domovské stránky
- Zvolím záložku Optimalizace (Obrázek 2)
- Zde mohu upravit titulek a popis stránky
- V obou případech je k dispozici počítadlo znaků, které umožní nepřesáhnout požadovanou délku daných textů
- K dispozici je rovněž náhled, který ukazuje jak bude vypadat záznam ve výsledcích vyhledávače
- Pokud nechám titulek prázdný, je místo něj použitý text, který se nachází v poli Nadpis
- Pokud nechám popis stránky prázdný, je místo něj použitý text tři tečky
- Klíčová slova mohu vyplnit na konci obsahu (Obrázek 3) záložky Optimalizace
- Pro správné použití je třeba nově nastavené údaje uložit!
Následuje několik tipů k správnému vyplnění zmíněných údajů:
- Do titulku uvádějte jinou formu názvu stránky, lépe formulovanou z pohledu slov, na které chcete být k nalezení. Při délce titulku do 55 znaků máte 95% šanci, že ať obsahuje jakékoliv znaky, tak se zobrazí celý (to platí i pro český Seznam, který už také nepočítá délku titulku podle znaků).
- Neopakujte přesně to, co již je v titulku, ale snažte se znovu použít důležitá klíčová slova. Text by měl zaujmout k akci – nejčastěji k navštívení Vašich stránek.
- V moderním SEO nemají klíčová slova příliš význam, proto jejich vyplnění není nutné.
V případě, že si nevíte rady, jaké texty použít, nabízíme vám optimalizaci stránek na klíč. Kontaktujte nás.