Nápověda k modulům ANT CMS

Slevy a slevové systémy v e-shopu od ANT studio

Slevy jsou mocný marketingový nástroj, který vaše zákazníky bude motivovat k nákupu. V internetovém obchodě existuje v podstatě nevyčerpatelné množství možností, jak slevy uchopit. 

Tato nápověda poskytuje kompletní přehled možností slev v rámci e-shopu od ANT studia.

Sleva na uživatele - věrnostní sleva (příplatkové rozšíření)

Nastavte konkrétnímu zaregistrovanému uživateli slevu na všechny produkty z e-shopu. Tuto možnost můžete například využít jako odměnu za registraci nebo při častých nákupech jako odměnu za věrnost. Individuální ceny se zákazníkům zobrazí ihned po přihlášení do svého účtu.

TIP: Pokud nevidíte možnost nastavit slevu na uživatele, kontaktujte svého projektového managera. Jedná se o příplatkové rozšíření.

Jak nastavit slevu na uživatele?

Pro nastavení individuální slevy uživateli přejděte do Administrace -> Uživatelé -> Vyberte uživatele, kterému chcete nastavit slevu, přejděte na kartu Velkoobchodní údaje/sklad:

 

V levé části nahoře je možné nastavit koeficient ceny v procentech. Lze takto tedy i všechny položky zdražit.

Standardně je nastaveno 100 %, tedy uživatel má všechny ceny normální. Pokud mu chcete dát například 15 % slevu, je nutné odečíst od 100 % a výsledek je koeficient, který zde nastavíte: 85 % - dojde ke zlevnění o 15 %. Obdobným způsobem lze všechny produkty také zdražit, například nastavit +10 % = 110 %.

Projděte si také nápovědu ke správě uživatelů.

Sleva na kategorii (příplatkové rozšíření)

Sleva na kategorii umožňuje v rámci dané kategorie nastavit procentuální snížení ceny všem jejím produktům. Zároveň všem produktům můžete pohodlně na několik kliknutí nastavit také štítek akce. Slevu na kategorii můžete využít například v kombinaci s virtuální kategorií, kdy si určité produkty zařadíte k sobě.

Jak nastavit slevu na kategorii?

Pro nastavení slevy kategorie přejděte do Administrace -> E-shop -> Vyberte kategorii, které chcete nastavit slevu, stiskněte tlačítko Upravit kategorii:
 

Přejděte na kartu Rozšířené:

Standardně je nastaveno 100 %, tedy zákazník vidí všechny ceny normální. Pokud chcete dát například 15 % slevu na produkty, je nutné odečíst od 100 % a výsledek je koeficient, který zde nastavíte: 85 % - dojde ke zlevnění o 15 %. Obdobným způsobem lze všechny produkty také zdražit, například nastavit +10 % = 110 %.

Slevu je možné automaticky promítnout i do všech podkategorií, které dané kategorie má.

Rychlé nastavení štítku akce na všechny produkty v kategorii

Nastavit štítek akce můžete ručně u produktu na záložce Rozšířené, nebo v kategorii nastavit rychleji:
 

Zaškrtejte produkty, případně dole je možné vybrat všechny, následně zvolte akci, tedy “Označ jako Akce” a stiskněte tlačítko “Aktualizovat jen výběr”.

Nepoužívejte tlačítko Aktualizovat vše = aktualizují se všechny produkty bez ohledu na produkty, které jste zaškrtli.

Sleva na produkty značky/výrobce (příplatkové rozšíření)

Funguje stejně jako sleva na kategorii, akorát ji aplikujete na produkty daného výrobce. Můžete tak snadněji vyprodat konkrétní sortiment.

Pro nastavení slevy danému výrobci přejděte do Administrace -> Značky -> vyberte konkrétní značku:
 

Standardně je nastaveno 100 %, tedy zákazník vidí všechny ceny normální. Pokud chcete dát například 15 % slevu na produkty, je nutné odečíst od 100 % a výsledek je koeficient, který zde nastavíte: 85 % - dojde ke zlevnění o 15 %. Obdobným způsobem lze všechny produkty také zdražit, například nastavit +10 % = 110 %.

Sleva na konkrétní produkt (součást standardu)

Samozřejmě je možné nastavit slevu na konkrétní produkt. Původní cena se automaticky přeškrtne a systém sám dopočítá procentuální rozdíl. 

Jak nastavit slevu na konkrétní produkt?

Vše je popsáno v samostatném článku Akční ceny produktů

Množstevní slevy (příplatkové rozšíření na míru)

Množstevní sleva je odměna zákazníkovi, který nakupuje za větší množství. Zároveň množstevní sleva může být konkurenční výhoda, kvůli které u vás budou zákazníci (zejména velkoobchodníci) nakupovat.

Systém umožní nastavit slevu podle počtu objednávek. Například 20 objednávek -> sleva 5 %, 40 objednávek -> sleva 10 %. 

Jak nastavit množstevní slevu?

Pro nastavení množstevních slev a jejich správu kontaktujte svého projektového managera. Tento slevový systém není součástí standardního řešení a je třeba jej doprogramovat na míru.
 

Objemové slevy (příplatkové rozšíření na míru)

Podobně jako množstevní sleva je objemová sleva odměnou za dosahování většího množství nákupů. U objemové slevy ale odměňujete zákazníka za celkový objem objednávky. Stejně jako množstevní sleva, může být tato možnost využita pro motivaci k nákupu zejména velkoobchodníků.

Stanovte si až 4 hladiny/rozmezí (např. do 1 000 Kč pro 3 % slevu, 1 001 Kč - 5 000 Kč pro 5 % slevu, 5 001 - 10 000 Kč 10 % sleva). Uživateli se zobrazuje v detailu produktu a v košíku informativní hláška za kolik je potřeba ještě nakoupit, aby získal vyšší slevu.

Jak nastavit objemovou slevu?

Pro nastavení objemových slev a jejich správu kontaktujte svého projektového managera. Tento slevový systém není součástí standardního řešení a je třeba jej doprogramovat na míru.
 

Slevové kupóny (příplatkové rozšíření)

Slevový kupón je jedinečný marketingový nástroj, jehož užití vede k získání nových klientů a zvýšení obratů e-shopů. Nejčastěji kupony bývají použité jako součásti cílených marketingových kampaní zaměřených na přivedení nových zákazníků, nebo jako motivace k opakovanému nákupu.

U slevového kupónu lze standardně nastavit celou řadu parametrů:

  • Omezte platnost do zvoleného data.
  • Rozhodněte, zda bude slevový kupón opakovatelný nebo pouze jednorázový.
  • Vyberte druh uživatele, který jej může uplatnit (například B2B, kdokoliv).
  • Určete výši slevy.
  • Jak bude sleva zadaná? V korunách (Kč) nebo v procentech (%).
  • Omezte slevový kupón na kategorii produktů nebo výrobce.
  • Nastavte minimální hodnotu nákupu.

Naše řešení umožňuje jednoduchou správu unikátních slevových kupónů přes importní CSV tabulky. Můžete tak jednoduše vytvořit 10 nebo 50 000 kupónů poměrně snadno. Jednotlivé kupóny je možné aktivovat a deaktivovat v přehledné tabulce.

Jak nastavit slevový kupón?

Projděte si nápovědu věnovanou slevovým kupónům: 
https://www.antstudio.cz/napoveda/slevove-kupony

Možné individualizace a rozšíření slevových systémů

  1. Slevy pouze pro přihlášené klienty - uživatel po přihlášení bude vidět své zlevněné ceny zboží a za tyto ceny bude zboží vkládat do košíku. Klientovi se v objednávce a faktuře zobrazí informace, že na objednávku byla poskytnuta sleva ve výši xy dle pravidel specifikovaných výše. 
     
  2. Slevy i bez přihlášení, uplatňování slevy probíhá validací v košíku - po dokončení objednávky se provádí validace. Do této části bychom přidali validaci e-mailové adresy klienta a po zjištění varianty slevy by se mu do košíku přidala položka sleva dle výše nastavených pravidel.
     
  3. Sleva za registraci. Pokud navštíví e-shop nový uživatel, který na stránkách nebyl, vyskočí mu pop-up okno. Pro první nákup získejte 100 Kč slevu, uživatel vloží e-mail a následně se mu zašle slevový kupon do mailu. Vy zároveň získáváte e-mailovou adresu pro možnost práce pomocí e-mailového zpravodaje - pozor, podle platné legislativy s tím nyní musí být zákazník srozuměn.
     

Další motivace zákazníka k nákupu:

Dárek zdarma

Doprava zdarma

Související produkty
 

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.

Odesláním beru na vědomí zpracování osobních údajů