Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov (key word – KW) by měla být prvním krokem vaší online marketingové strategie. Jedině díky ní totiž zjistíte, co lidé hledají a na co se zaměřit v textech na vašem webu a e-shopu, aby se ve vyhledávačích zobrazovaly co nejvýše. Kvalitní analýza klíčových slov by vás měla varovat od takzvaně slepých cest, to znamená zaměřování se na klíčová slova, která dají hodně práce, ale přinesou malý užitek.
Při analýze klíčových slov se obvykle zaměřujeme na tři skupiny klíčových slov:
1. Produktová klíčová slova
Konkrétní produkty ve všech možných tvarech případně synonyma, například plovoucí podlahy, laminátové podlahy a mnoho dalších podle sortimentu. Přednostně se zajímáme o konkrétní produkty, pokud je to možné a následně o obecnější názvy skupin produktů. Je to z toho důvodu, že na prodej má větší vliv hledání konkrétních produktů. Velmi záleží na oboru. Při této práci je důležitá soustavnost. To znamená, je třeba sledovat trendy. Příkladem mohou být kampaně výrobců. Například v oboru podlah byl jeden čas hitem Bona Spray Mop. Sledováním trendů a následnou optimalizací na tento produkt bylo možné docílit zajímavých prodejů a hlavně vybudování loajálních zákazníků, kteří dále nakupovali náplně do tohoto mopu.
2. Klíčová slova zaměřená na hledání dodavatele
Pokud prodáváte například podlahy, je důležité se zaměřit lokálně na spojení typu: podlahové centrum + město, prodejce podlah + město, nebo obecněji e-shop podlahy a právě pomocí analýzy klíčových slov odhalíme mnoho dalších. Tato spojení mohou být pro prodeje často mnohem důležitější než výše uvedená produktová klíčová slova, která jsou často také mnohem konkurenčnější.
3. „Jak na to“ klíčová slova
Třetí skupina klíčových slov, která se často používá až v dalších fázích optimalizace pro vyhledávače, jsou klíčová slova začínající na jak, kde atd. Většinou se jedná o delší spojení slov, například: jakou podlahu si vybrat, kde koupit podlahu, materiál podlahy do kuchyně a podobně. Tato spojení nemusí mít zásadní vliv na okamžitý prodej, ale pomáhají budovat značku. Pokud do této skupiny zapojíte i klíčová slova související s podporou nebo údržbou výrobku, výrazně tím zvyšujete loajalitu zákazníků a zvyšujete pravděpodobnost doporučení nebo opakovaného nákupu.
S doporučeními analýzy není třeba pracovat jen na webových stránkách. Pokud z analýzy vidíte zájem například o údržbu plovoucích podlah, můžete toto téma zapojit do zpravodaje nebo do dalších forem komunikace s klienty (sociální sítě).