Co znamená PPC
PPC je zkratka anglického pay-per-click, tedy platba za kliknutí. Jde o model internetové reklamy, kde inzerent platí za proklik z inzerátu na web.
Výhody PPC reklamy
- Přesné cílení (na slova nebo publikum podle daných kritérií) – například na frázi „průmyslové roboty“ nebo na muže v Plzni, mezi 35-45 lety, které zajímají auta.
- Možnost ovlivnit umístění reklamy – rozhoduje cena, ale také kvalita reklamy.
- Rychlé spuštění, vypnutí nebo změna kampaní – už v řádu minut můžete začít inzerovat. Nebo naopak reklamu vypnout.
- Detailní statistiky – dostanete data pro svá další rozhodnutí, úpravu kampaní a rozpočet.
- Platíte jen za skutečné výsledky – tedy za lidi, kteří na reklamu skutečně klikli a přišli na váš web.
Nevýhody PPC reklamy
- Platíte za každý proklik – jak vyplývá z názvu, platíte za každý klik na reklamu. Ani to ale při správné strategii a nastavení ceny za konverzi nemusí být překážkou.
- Složitost kampaní – princip PPC je jednoduchý, efektivní řízení kampaní je však složité. Proto i velké firmy a e-shopy najímají specialisty.