Co jsou UTM parametry a proč je využívat
UTM parametr je speciální text, který se připojuje k URL adrese a díky tomu můžete odlišit jednotlivé zdroje návštěvnosti v Google Analytics a lépe tak vědět, odkud k vám na web lidé chodí. Mohou tak být důležitým filtrem pro vyhodnocení návratnosti reklam, ale i neplacených aktivit, například newsletteru.
- utm_source – název zdroje, tedy webu, ze kterého odkaz vede
- utm_medium – druh marketingového kanálu
- utm_campaign – odlišení dle kampaně/marketingové akce, například newsletter
- utm_content – název reklamní sestavy
Všimněte si, že když prokliknete odkaz z obdrženého newsletteru nebo z reklamy na webu, utm se vám zobrazí v adrese.
Ta pak může vypadat například takhle:
https://www.antstudio.cz/blog/?utm_source=ecomail&utm_campaign=2020_09_30_audit_webu_checklist&utm_medium=email&utm_term=2566&ecmid=2561. Zatímco obvykle by byla adresa jen https://www.antstudio.cz/blog, tady máme informaci o tom, odkud návštěvník přišel, konkrétně z newsletteru rozesílaného 30. září 2020.