Zavřít
facebook-pjt twitter-pjt instagram-pjt

Co jsou UTM parametry a proč je využívat

UTM parametr je speciální text, který se připojuje k URL adrese a díky tomu můžete odlišit jednotlivé zdroje návštěvnosti v Google Analytics a lépe tak vědět, odkud k vám na web lidé chodí. Mohou tak být důležitým filtrem pro vyhodnocení návratnosti reklam, ale i neplacených aktivit, například newsletteru.

UTM parametry mají zpravidla čtyři vlastnosti:

  1. utm_source – název zdroje, tedy webu, ze kterého odkaz vede
  2. utm_medium – druh marketingového kanálu
  3. utm_campaign – odlišení dle kampaně/marketingové akce, například newsletter
  4. utm_content – název reklamní sestavy

 

Všimněte si, že když prokliknete odkaz z obdrženého newsletteru nebo z reklamy na webu, utm se vám zobrazí v adrese.
Ta pak může vypadat například takhle:
https://www.antstudio.cz/blog/?utm_source=ecomail&utm_campaign=2020_09_30_audit_webu_checklist&utm_medium=email&utm_term=2566&ecmid=2561. Zatímco obvykle by byla adresa jen https://www.antstudio.cz/blog, tady máme informaci o tom, odkud návštěvník přišel, konkrétně z newsletteru rozesílaného 30. září 2020.

Napište nám a vylepšíme váš web společně!

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí na ni zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby Google.
Odesláním zprávy beru na vědomí zpracování osobních údajů.
WordPress Lightbox