Google analytics

 

Statistiky Google analytics jsou nástrojem od Google, který uživatelům umožňuje sbírat data o návštěvnících jejich webových stránek. Jedná se aktuálně o nejpoužívanější a nejlepší bezplatný* nástroj pro analýzu návštěvnosti webových stránek.

Tyto statistiky byste měly mít nainstalované a správně nastavené vždy, když spouštíte nový web nebo e-shop. Statistiky fungují na základě kousku kódu, který je třeba doplnit do kódu webových stránek. Kód musí být umístěný na každé stránce webu.

Google Analytics

Co můžeme pomocí statistik google analytics zjistit?

  • Návštěvnost jednotlivých stránek a jejich přínosy
  • Zdroje návštěv a tím vyhodnotit lépe inzerci
  • Demografické údaje o návštěvnících
  • Technické informace o zařízeních používaných návštěvníky
  • Pohyb návštěvníků na stránkách
  • Události na stránkách
  • Porovnávat různá období

A mnoho dalšího ...

Na co si dát pozor při nasazení, měření a vyhodnocování?

  • Měli byste zvážit, jestli budete měřit vlastní návštěvy. My v našem redakčním systému máme nastaveno jako výchozí neměření všech návštěv administrátorů.
  • Každý web by měl být nastavený jako oddělený účet, kvůli pozdějšímu předání nebo spojení s Google AdWords.
  • Statistiky mají určité limity a tím je měření maximálně 10 milionů požadavků. Zdroj.
  • Většinu hodnot je možné zobrazit a vyhodnotit se zpožděním 24-48 hodin, některé lze pozorovat ihned.
  • Nezapomínejte si do statistik doplňovat poznámky s důležitými změnami webu, informacemi o reklamě a podobně
  • Pokud návštěvník navšítí jen jednu stránku a neprovede žádnou interakci, bude čas návštěvy vyhodnocen jako nulový, i když si stránku mohl číst několik minut.
  • Nezapomínejte označovat reklamy vedoucí k vám pomocí nástroje pro tvorbu adres URL.

Nevíte jak na to?

Google Analytics poskytují opravdu dobrou nápovědu, takže to pravděpodobně zvládnete, ale pokud budete chtít, poskytujeme služby zahrnující mimo jiné založení a nastavení Google Analytics na vašem webu. 

Dále poskytujeme analýzy a školení vyhodnocování, případně rozšířeného nastavení měření.

Jak si ověřit, že máte statistiky nastavené?

  1. Podívejte se do zdrojového kódu stránky (CTRL+U) a hledejte slova Google Analytics nebo kód typu: UA-15595998-1.
  2. Použijte doplněk prohlížeče, například v Google Chrome Tag Assistant.

 

* Bezplatná verze se nazývá standard. Existuje i placená verze Google Analytics - Premium.

Položení dotazu

Položte jakoukoliv otázku. Odpověď dostanete během několika dnů. Nejzajímavější dotazy umístíme na naše stránky.