Meta description (popis stránky)
Meta description, neboli popis stránky, se zobrazuje při vyhledávání a krátce popisuje, o čem daná stránka je.
Má velký vliv na CTR (míru proklikovosti) stránky ve vyhledávačích a nepřímo má tedy i vliv na její pozici.
Jak by měl meta description vypadat
Zobrazovaná délka popisu u Google je 920 pixelů, což odpovídá zhruba 155-160 znakům. V ČR ale berte v potaz i Seznam, který zobrazuje cca 145 znaků. Doporučujeme proto zlatý střed 156 znaků.
V popisu určitě uveďte klíčová slova, ale zaměřte se také na uživatele. Popis stránky by měl být srozumitelný, jedinečný a měl by mít pro člověka informační přínos co na dané stránce nalezne. Měl by motivovat uživatele k prokliku z výsledků vyhledávání, nebojte se tedy například uvést i konkurenční výhody jako jsou např. doprava zdarma, odbornost nebo rychlost doručení. Do meta description můžete dát dokonce emotikony.
Jestli je váš popis správně dlouhý, si můžete zkontrolovat v nástroji Snippet optimizer.