Co je copywriting
Copywriting je proces, při kterém specialisté – copywriteři – vytvoří takové texty (copy), které si chcete číst. Na webu, v newsletteru, ve slovníku, na sociálních sítích nebo třeba v reklamě.
Podle definice je copywriting „činnost, při které vzniká reklamní text“, populární je heslo „texty, které prodávají“. Podle nás je ale copywriting umění vytvořit takové texty, které budou a) zajímavé b) povedou k akci, ať už je to registrace na odběr newsletteru nebo koupě sekačky.
Copywriting vs. content marketing
Zjednodušeně je copywriting součástí content marketingu. Content (obsahový) marketing zahrnuje vše, co online komunikujete – obrázky, video, texty, blogy, infografiky, bannery – a stará se o to, aby vše bylo jednotné a ladilo s komunikací celé značky.
Podrobněji o content marketingu píšeme v našem slovníku.
Proč je copywriting důležitý
- Texty musí být čitelné pro lidi i pro vyhledávače. Aby vás lidé našli, je důležité SEO a klíčová slova, není ale dobré to s nimi přehánět. Zkušený copík (copywriter) si s tímhle poradí.
- Texty musí být gramaticky správně. Ano, znalost pravidel pravopisu je základ. I mistr copík se občas utne, nemělo by to ale být v každé druhé větě.
- Kopírování nefunguje. Copy v názvu copywritingu opravdu nenabádá ke kopírování textů z jiných webů. Proč? Kromě etiky je tu také hledisko vyhodnocení vyhledávačů, kteří duplicitní obsah nezobrazují tak vysoko.
- Copywriting zahrnuje i základní rozvržení textu. Kdy použít kurzívu a kdy zase smajlíka? 🙂 U textů na webu i jinde copíci navrhnou i základní rozvržení, aby vyniklo to, co je skutečně důležité.
V ANT studiu se o texty našich klientů starají
naše copyšelmy Bára a Zdeňka.