Co to je Copywriting?

 

Copywriting je původně anglický pojem, který se u nás často používá v oboru webdesignu pro činnost zahrnující kreativní psaní textů.

Cíl copywritingu

Cílem copywritingu je vytvořit texty, které jsou poutavé a mají schopnost plnit cíle majitele stránek - nejčastěji prezentace produktů a služeb. Texty samozřejmě musí být gramaticky správné a hlavně unikátní.

Pojem Copywriting na wikipedii.

Copywriting vs. content marketing

Copywriting značí kreativní psaní textů. Content marketing je v tomto ohledu spíše taktika tvorby obsahu. Tento způsob marketingu má za výsledek totiž tvorbu textů, které budou přínosné pro prodej či rozvoj podvědomí o nabídce vašich služeb.

Copywriting je v posledních letech trochu v pozadí a nadvládu získává spíše content marketing. Je to především kvůli tomu, že všichni chtějí plnit nějaké cíle - zvyšovat návštěvnost, více prodávat ... tvorba zajímavého obsahu, který nikomu nepomůže a nikdo se na něj nedostane, není moc populární. Jak jednoduché.

Více o content marketingu ve slovníku

SEO v Copywritingu

Ať už jde o copywriting nebo celou copy taktiku - content marketing, vždy se hodí, když články někdo bude číst. A aby je někdo četl, musí být dobře dohledatelné. Ať už tvoříte obsah spíše na longtail dotazy nebo hodnotné studie, je vhodné do článků používat správná klíčová slova. Nelze určit, kolik jich má být - přeci jen píšete pro uživatele, ne pro vyhledávač. Nejde ale jen o klíčová slova. SEO v copywritingu je velmi rozsáhlým oborem a není úplně snadné tyto dvě činnosti zkombinovat.

Potřebujete pomoci s obsahem na vašem webu či blogu? Kontaktujte nás.