SEO restart 2017 - postřehy a zajímavosti

SEO restart je jednou (jedinou?) z největších SEO konferencí v České republice a mravenci na ni nesmějí chybět. I letos jsme dorazili a sbírali aktuální novinky ze světa SEO a internetového marketingu.

Jaké to bylo?

Stejně jako v roce 2015 nebo 2016 se i SEO restart 2017 nesl v duchu zajímavých myšlenek a ukázek. Úvodní slovo si vzal na starost Filip Podstavec - vývojář nástroje Marketing Miner a významný linkbuilder. Filip provázel celým dnem a zábavně představoval jednotlivé přednášející. A co se na letošním SEO restartu událo za přednášky? Níže přinášíme rychlý souhrn.

SEO v multichannel světě | @Jan Tichý

Jan Tichý je proslavený červeným tričkem. A letos? Šedomodré! Svět se zhroutil, SEO je mrtvé! Nebo ne? SEO stále žije. Důležité je uvědomit si, kde má svoje místo.

Zajímavé postřehy

  • Na 23 % dotazů se zobrazí u Google 4 výsledky PPC.
  • 65 % prokliků vede přes PPC kampaně.
  • Framework Do-Know-Go: Fáze Do je spojena s nákupními dotazy, Go pak s navigačními. Největší skupinou dotazů je fáze Know (až 80 % všech dotazů) - informační dotazy, které jsou pro SEO v roce 2017 nejdůležitější.
  • Místo pro SEO není u frameworku STDC v nákupní fázi Do, ale spíše u fází Think a See. Čistě prodejní kanál zkrátka pro SEO většinou není a ve finální fázi rozhodnutí zákazníka a nákupu nestojí.

SEO v kombinaci PPC na brandové dotazy

Má smysl inzerovat na svůj brand? Ano.

  • až o 50 % více kliknutí na první pozici
  • 2. - 4. pozice až o 82 více prokliků

A co to červené tričko? Žena ho Honzovi prý ráno zakázala :-).

Co jsou Featured Snippets a jak se do nich dostat | @Marie Stouračová

Featured Snippet je výsledek vyhledávání, který se umisťuje na tzv. nulté pozici. Je zobrazen pod reklamou, nebo nad organickými výsledky vyhledávání, generuje se automaticky a v ČR se vyskytuje ve více než 2 % výsledků hledání. Samozřejmě na Googlu.

Optimalizace na dotazy: "Co to je .." a další s podobným charakterem výrazně navyšuje CTR. Optimalizace na nulté pozice pak bude ještě důležitější při nástupu hlasového vyhledávání. Aktuálně je to kolem 10 % veškerého hledání na Google.

Jak se do výsledků dostat?

  • analýza klíčových slov
  • analýza konkurence (je výsledek kvalitní, je zde potenciál?)
  • rozhodnutí, která témata a dotazy upřednostníme a budeme na nich pracovat jako první
  • tvorba textu - cca 200-300 znaků jako odpověď; pozor na hustotu a znění klíčových slov

Má cenu bojovat s výsledky featured snippet na Wikipedii? Je to těžké, ale není to nereálné. 

Rychlá analýza zahraničních trhů | @Martin Šimko

Chcete nebo potřebujete své podnikání rozšířit do zahraničí? Začíná to analýzou zahraničního trhu. Kterou zemi vybrat? Martina zajímá zejména:

  • Jak velký je vyhledávací trh v dané zemi?
  • Jak velký obrat z organické a placené návštěvnosti mohu očekávat? - odhad na základě analýzy klíčových slov nebo analýzy konkurence

Jak postupovat při analýze konkurence na zahraničním trhu?

  • překlad TOP důležitých slov
  • vyhledání TOP konkurence s podobnými produkty a obsahem
  • odhad návštěvnosti webů - SEMrush, ahrefs, similar web, ... + porovnání návštěvnosti podle CTR v ČR

Data při vyhodnocování bezpochyby nejsou přesná, proto se vyplatí vytvořit scénáře s různým CTR nebo jinou průměrnou hodnotou objednávky.

V přednášce se objevila hezká infografika se základními informacemi o zahraničních trzích -> https://www.ulab.rocks/blog/infografika-dulezita-data-pro-export/

SEO a UX: Rivalové, nebo parťáci? Rozsekneme to! | @Jan Kvasnička

Jsou to parťáci, ale každá strana si musí dávat pozor na práci nejen svou, ale i svého kolegy. Vzájemná kontrola je důležitá. Touto, na slidy bohatou, přednáškou vtipně proplul český UX guru Honza Kvasnička. 

Vždy by se měly obě strany zaměřovat na:

  • nastavení filtrace
  • speciální stránky
  • chování webu na desktopu a mobilní verzi
  • analýzu klíčových slov
  • možnosti vývoje

Na co nezapomenout? Nespoléhejte se na doměnky, mějte trpělivost, předávejte si zkušenosti a mějte přesahy do práce vašeho kolegy. A nenuťe návštěvníka webu přemýšlet.

Překlad vám zajistí přesnost. Kde je ale výkon? | @Martin Kůra

Myslíte, že stačí text přeložit? Úspěch se dost možná nedostaví. Proč?

  • použití informací, které nikdo nehledá
  • špatně zvolená klíčová slova
  • nezajímavá nebo zvláštně podaná CTA (call to action) tlačítka
  • cizokrajný nádech (snižuje se důvěryhodnost a CTR)

Pozor si dejte na slangové výrazy, regionální výrazy, zpětný překlad nebo kulturní modifikace. 

Více k jazykovým překladům z přednášky v článku Petra Krauze.

Checklist Martina Kůry -> https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bzPZY3gyzBJWld718R_is4QA1PA22EKRaIHQ7e8B8QQ/htmlview

HTTPS vs. Heureka | @Martin Humpál

Více než 50 milionů zaindexovaných stránek - je vůbec možné přesměrovat bez propadu návštěvnosti tolik obsahu? To nám prozradil Martin Humpál z červeného týmu Heureky.

Zajímavé informace:

  • navýšení organicu na CZ o 8 %, na SK mutaci téměř 16 %
  • náklady přes půl milionu Kč
  • podle oficiálního vyjádření Googlu není Heureka velký web :-)

A jak to přesně v Heurece udělali?

Případová studie: Jak jsme rozjeli invalidní vozíky | @David Brenner

Na začátku stál klient s celosvětovým projektem - prodejem invalidních vozíků. Chtěl pouze SEO, žádné jiné investice. Pravidelné schůzky a spolupráce agentury s jeho zaměstnanci vytvořily úspěšný web.

Kromě onpage optimalizace měl velkou váhu linkbuilding, lokální SEO a offpage propagace mezi neziskovými organizacemi.

Rychlý průřez celého postupu nám předvedl David Brenner.

Crawl budget | @Vladimír Saur

Každý web má přidělený crawl budget, tedy počet požadavků od robota. U velkých webů bychom si crawl budget měli přinejmenším kontrolovat a zajišťovat jeho efektivní využití. Cílem je správná a rychlá indexace stránek, které jsou pro daný web důležité.

Zajímavé informace:

  • u velkého množství stránek lze omezit procházení v GSC nebo robots.txt (aby robot nezatěžoval server)
  • průměrně má robot pro weby s 1 milionem indexovaných stránek crawl budget 100 000 URL denně
  • u populárnějších webů (zpravodajské servery) může být crawl budget vyšší
  • musí být rychlý server - u pomalého se crawl budget snižuje
  • meta robots tagy a kanonické adresy vytěžují crawl budget stejně jako běžné stránky - robot je musí projít
  • tag lastmod v sitemapě - Seznam.cz tento údaj ignoruje, Google naopak prochází pouze ty s aktuálním datem
  • crawl budget mohou omezit i .js, css nebo technické nedostatky (404, 500, řetězené 301)

Brána do pekla botů | @Zdeněk Nešpor

Abyste u svého webu nevyčerpali crawl budget, nezatěžovali server nebo nenaštvali uživatele, musíte si dát na některé věci pozor. O pekle, které může nastat, když se generují miliony zbytečných stránek, nám mnohé naznačil Zdeněk Nešpor.

Příklady zbytečného čerpání crawl budgetu:

  • řetězení redirectů (redirect loops)
  • nenastavené stránky 404
  • není pevné pořadí parametrů v URL - celkově špatně řešená filtrace

Lokální SEO | @Ondřej Bělský

Lokální SEO se v poslední době řeší opravdu hodně a je to dobře. V České republice existuje přes 5 % dotazů, v jejichž výsledcích se vyskytuje tzv. local pack. A jak se nejen do takového local packu dostat nám Ondra Bělský z Alzy ukázal krok za krokem.

 

Zajímavé informace:

  • držte totožný název firmy
  • využijte zejména Google Moje Firma a Google+
  • vylaďte kontaktní / vstupní stránku ke každé pobočce

Důležité jsou také odkazy na recenze, nápověda o cestě k pobočce a odkazy na nejbližší pobočky (interní prolinkování).

Využívejte také:

  • strukturovaná data - jméno, URL webu, URL pobočky, logo, obrázek pobočky, popis, adresa, mapa, otevírací doba, telefon
  • Google+ - popis firmy (příběh), stručné informace o prodejně, úvod včetně odkazů na váš web

Deutsche SEO? Wunderbar! | @Milan Fiala

Jak se dělá SEO v Německu? Co je důležité? A kolik to stojí? Milanova obsáhlá přednáška může sloužit jako výborný odrazový můstek pro růst na německý trh.

Zajímavé informace:

V německu patří mezi důležité parametry především důvěryhodnost firmy, poté kvalita produktu. Cena není až tak důležitá. 

  • desktop tvoří cca 53 % návštěvnosti, nákupy z mobilních zařízení 82 %
  • amazon.de tvoří přes 20 % e-shopového trhu

Jaké jsou odlišnosti na německého online trhu?

  • právní stránka internetového podnikání je velmi důležitá
  • povinné impressum (adresa, informace o společnosti)
  • důraz na gramatiku
  • německé certifikáty jsou důležité (TÜV Süd..)
  • doporučení: neměcké sídlo firmy / německá společnost
  • vyřešený Datashutz - ochrana osobních údajů
  • bez PayPal se neobejdete, důležitá je platba na fakturu
  • doprava - zdarma, domů (Hermez, DHL, DPD, GLS)

Optimalizace v Německu a co je důležité:

  • výběr domény - doména .de, hreflang tag
  • lokální SEO
  • zápis na Wikipedii je snazší než v ČR
  • získat odkaz je těžké a drahé

Podklady od Milana, které se mohou hodit: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cLtJEqyxUe3e0vJNbTxodCOyJ3Y43yBDfDxIKh08qNw/edit#gid=0

Přestaňme dělat analýzy, začněme dělat SEO! | @Pavel Ungr

Co Pavel Ungr dělal špatně? Co dělá jinak? Komu se stalo, že první schůzka vypadala dobře, analýza také a výsledek dopadl špatně? Zvedá se mnoho rukou a my se chýlíme k závěru.

Co bylo důležité?

  • výstup musí každý klient pochopit
  • konzultace a osobní schůzky jsou důležité
  • komunikujte také se správnými lidmi

Příště chci jet s vámi
Chci se stát mravencem!


Načerpali jsme inspiraci. Zjistitli, jak to dělají ostatní. My víme, že se opět příští rok na SEO restartu potkáme s nejvýznamnějšími tvářemi české SEO scény. Další podklady hledejte také na blog.medio.cz.

Nestihli jste letošní SEO restart a článek nestačil?

Napište nám, co pro Vás můžeme udělat nebo vyplňte poptávkový formulář

Nebo nás můžete kontaktovat na:
Telefon: +420 774 828 242 | E-mail: info@antstudio.cz

Více kontaktů

Štítky:

 


Vaši adresu nikomu nedáme. Nebudeme vás spamovat. Obvyklá dávka 1× za měsíc.

Naše práce je o plánování, spolehlivosti a výsledcích!

Pojďme se setkat,

ukážeme vám, jak díky nám budete na internetu úspěšnější!

Naše práce je o plánování,...